Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Kuru fasulye yiyin bağırsaklarınız hızlansın!

Kuru fasulye yiyin bağırsaklarınız hızlansın!

Kış sofralarının vazgeçilmez lezzetlerinden kuru fasulye, zengin protein içeriğinin yanı sıra lifli yapısı sayesinde bağırsak hareketlerini de hızlandırıyor.

Uzmanlar, kuru fasulyenin tahıllarla birlikte tüketildiğinde protein değerinin de artacağını belirtiyor.

Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Diyetisyeni Melek Türkmen, kuru fasulyenin haftada 3-4 öğün tüketilmesi gereken çok faydalı bir besin olduğunu söyledi.

Diyet yapanlar için de uygun bir yiyecek olan kuru fasulyenin özellikle pişirilmesi sırasında dikkat edilmesi gereken püf noktaları bulunuyor.

Kuru fasulye, genelde pişirilmeden önce gazını gidermek ve kolay pişmesini sağlamak için haşlanıyor. Haşlama sırasında da fasulyenin içinde bulunan vitamin ve mineraller suya karışıyor. Fasulyenin yeterince besleyici olması için bu suyu fasulyenin pişirilmesi sırasında da kullanmanız öneriliyor.

Pişirme önerisi

Konya Hilton Otel Soğuk Yiyecekler Bölüm Şefi Metin Gökçeoğlu, kuru fasulyenin istenilen lezzette olabilmesi için bir takım pişirme kuralları olduğunu söyledi. Gökçeoğlu, öncelikle haşlanan kuru fasulyenin bu işlem sırasında suyu kaynadıkça üzerine 1 bardak soğuk su ilave edilmesi ve bu işlemin 3-4 kez tekrarlanması gerektiğini ifade etti. Haşlanan fasulyenin bir kısmının ezilerek, yağ, salça ve soğanla birlikte kavrulmasının fasulyeye ayrı bir lezzet katacağını vurgulayan Gökçeoğlu, fasulyenin ezilmemesi ve parlaklığını kaybetmemesi için pişirme süresine de dikkat edilmesi gerektiğini kaydetti.

742
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.