Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Krampları nasıl önleriz?

Krampları nasıl önleriz?

Kas kasılmasını engellemek veya kasılma süresini kısaltmak için masaj ve esneme egzersizleri yardımcı olabilir.

Güncellenme tarihi: 28.04.2014
Masaj ve esneme egzersizleri Kramplar bacaklardaki ve ayaklardaki kasları etkileyen ağrılı kasılmalardır. Bir kramp genellikle birkaç dakika sürer ve sonra kendiliğinden geçer. Kas kasılmasını engellemek veya kasılma süresini kısaltmak için masaj ve esneme egzersizleri yardımcı olabilir. Bunun yanı sıra doğru beslenmek de tekrar kasılmayı engellemekte önemli bir yardımcıdır. Bacak kramplarından musdarip kişiler arasında bazı bireyler özellikle dikkat çeker şöyle ki; Vücudumuzda karbonhidratın depolanmış şekli olan glikojeni yoğun aktivite sonucu hızla tüketenlerSıcak hava ve ağır terleme sonucu terle aşırı potasyum ve tuz kaybeden sporcular Hastalığı sebebi ile idrardaki potasyum seviyesini yükselteci ilaç kullananlar. İdrar söktürücü ilaç kullanan hipertansiyon hastalarıİdrarda daha fazla miktarda potasyum kaybeden hamileliğin son aylarındaki kadınlar Beslenmenizde POTASYUMU ARTIRIN. Özellikle yukarıda sayılan grupta yer alıyorsanız ve kasılma ile kramplardan şikâyetçi iseniz diyetinizde bazı değişiklikler yapmanız bu sorunu çözmeye yardımcı olabilir. Bunun için potasyumu yüksek besinlerden bol bol yemeniz gerekir. Örneğin biraz kurutulmuş meyve, bir bardak domates suyu, narenciye suyu veya süt, bir dilim kavun, bir portakal veya bir muz potasyum için iyi kaynaktır. Potasyum desteği bacak kramplarını tedavi için faydalıdır ve tekrarını önleyebilir. Egzersizin olmazsa olmaz kuralları
2250
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.