Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Kolesterolü dizginleyin

Kolesterolü dizginleyin

Kolesterolün düşürülmesinde elma, havuç, mısır, badem, sarımsak, süt, portakal ve çay etkili oluyor.

Dengesiz beslenme ve spordan yoksun bir hayatın, kandaki yağ oranının yükselmesine ve yüksek kolesterole yol açtığını belirten uzmanlar, kolesterolün de insanların kalp hastalığına ve felce yakalanma oranını büyük ölçüde artırdığını vurguluyor.

Hazır gıdaların tüketilmemesi gerektiğini vurgulayan uzmanlar sebze ve meyve ağırlıklı beslenme şeklinin hayat kurtardığının altını çiziyor.

Zengin pektin, lifli protein ve C vitamini içeren elmadan bir ay boyunca günde iki tane tüketilmesi; kanda kalp ve damarlara zarar veren yoğunluğu düşük lipoprotein kolesterolünün oranını büyük ölçüde düşürüyor.

Günde üç diş sarımsak yenmesi durumunda ise vücuttaki zararlı kolesterol seviyesi etkili bir şekilde düşerken, yararlı kolesterol seviyesi de yükseliyor. Uzmanlar sarımsağın belli aralıklarla tüketilmesinin sağlık açısından önemli olduğunu vurguluyor.
967
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.