Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Kolesterol ve bitki özleri

Kolesterol ve bitki özleri

Kolesterolü dengelemek için tükettiğimiz yiyeceklerdeki yağ çeşitlerini değiştirmemiz gerekiyor.

Tereyağ, kaymak ve tam yağlı sütten yapılan her türlü besin hem doymuş yağ, hem de kolesterol içeriyor. Bu yiyeceklere örnek olarak dondurmayı, peyniri ve fırında pişirilmiş tereyağlı ürünleri verebiliriz.

Yediğimiz yiyeceklerde bulunan bir yağ türü olan "doymuş yağ" kanımızdaki kolesterol düzeyini yükseltiyor. Herbalist Tarkan Güveloğlu "Bu riskten dolayı bu yağlar beslenme tarzımızda az bir yer tutmalı" diyor ve bu konudaki bitkisel çözümlerden söz ediyor.

Kolesterolün kalp hastalığı ile bağlantılı olduğuna ilişkin düşünceler çok güçlü. Birçok bilimsel inceleme, anormal kolesterol düzeyinin kalp hastalığı riskini doğrudan artırdığını ortaya çıkarıyor. Daha da önemlisi, bazı araştırmalar kolesterol düzeyini düşürmenin kalp krizi olasılığını gerçekten azalttığını ortaya koyuyor.

Kolesterolün önemi neden geliyor peki? Kalp krizlerinin nedeni koroner atardamar hastalığı olarak da bilinen "koroner kalp hastalığı". Bu hastalıkta kalbe kan götüren damarlarda tıkanma meydana geliyor. Bu tıkanmaların en büyük sebeplerinden biri yüksek kan kolesterol. Ayrıca, ateroskleroz olarak da bilinen bu tıkanmalar bedendeki atardamarların hepsinde meydana gelebiliyor. Bu da kalp krizine, yüksek tansiyona ve bacaklarda kan dolaşımı sorumlarına veya anevrizmaya (atardamarlarda zayıf bir noktanın ya da şişliğin oluşması) neden oluyor.

Yağlara dikkat

Kolesterol, kalp-damar hastalığına yol açan en büyük nedenlerden biri. Kalp-damar hastalığı, kan damarlarında ya da kalpte meydana gelen sorunları anlatmada kullanılan bir terim. Biraz daha açarsak: Kalbe kan veren atardamarların içinde kolesterolün birikmesiyle daralmalar oluşuyor. Bu sebeple kalp ihtiyaç duyduğu kanı alamıyor. Bunun sonucunda da kalp krizi yaşanabiliyor. Bu nedenle, öncelikle sağlıklı yaşam için kandaki kolesterol miktarı azaltmak gerekiyor. Bunun en iyi yolu ise yediklerimize dikkat etmek ve yağ çeşitlerini değiştirmek...

Bir başka önem taşıyan konu ise besinlerle ilgili bilgilerin yer aldığı etiketleri dikkatle okumayı alışkanlık haline getirmek.

Örneğin, bazı etiketlerde toplam yağ miktarının yanı sıra doymuş yağ oranı da gram cinsinden verilir ve yağdan elde edilecek kalorinin yüzdesi de belirtilir.
1901
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.