Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Klavyede yoga

Klavyede yoga

İşyerinde günün büyük bölümünü bilgisayar karşısında geçirenler için tasarlanan 'klavyede yoga' egzersizleri hem boyun, bel, sırt, omuz ve bacak ağrılarına iyi geliyor hem de stresi azaltıp, enerji tazeliyor.

Altın kuralı, 'vücudu dinleyip insiyafit kullanmak' olan klavyede yoga hareketlerinin temel tekniği ise doğru nefes alıp vermek. En önemli enerji tazeleyici olarak tanımlanan doğru nefes alıp vermek, derin bir nefes alıp, yavaş yavaş vermekten oluşuyor. Doğru nefes almak, ayrıca kişiyi dinginleştirip, konsantrasyonunu artırıyor. Doğru nefes almak, kan dolaşımına daha fazla oksijen girmesini ve zararlı toksinlerin dışarı atılmasını sağladığı gibi, enerjinin daha verimli kullanılmasını da etkiliyor. Sadece birkaç dakikanızı alacak olan egzersizler şöyle sıralanıyor:

• Düzgün ve dik oturarak, kollarınızı iki yanda veya bacaklarınızın üstünde, avuçlar yukarı bakacak şekilde serbest bırakın, başparmak ve işaret parmağı birbirine değsin. Avuçların yukarı bakması omuz eklemleriniz açık tutar ve enerjinizi yukarı, gökyüzüne doğru odaklar.

• Karnınızı hafifçe içerde tutarak, omuzlarınızı öne ve yukarı doğru çevirirken yavaşça nefes alın. Sonra, yavaşça nefes verirken omuzlarınızı arkaya ve aşağıya doğru çevirin. Bunu kesintisiz olarak üç kez uygulayın. Nefes alırken, enerjinizin belkemiğinden yukarı akarak, boynunuzdan geçip kafanızın uç noktasına ulaştığını, nefes verirken tekrar aşağı indiğini gözünüzün önünde canlandırın. Dişlerinizi sıkmayın. Nefes alırken, düşüncelerinizin, duygularınızın ve coşkularınızın farkında olun, nefes verirken onları da serbest bırakın. Bilinçli ve uyanık kalın.

Derin nefes

Yoganın temel tekniği olan doğru nefes alıp vermek için, önce derin bir nefes almak gerekiyor. Midenin, ciğerlerin, göğüs kafesinin havayla dolduğunu hissedince de havanın ciğerlerin üst bölümünden, ortasından ve mideden dışarı yavaş yavaş verilmesi öneriliyor. Gözler kapalı olarak yapılan bu egzersizi beş kez tekrarlamak yeterli. Aynı egzersizi daha sonra, gözler kapalı olarak çeneyi göğüse değdirip üç kez tekrarlamak da gerekiyor. Ardından beşe kadar sayarak yavaşça nefes alıp, yine aynı şekilde beşe kadar sayarak nefes vermek de klavyede yoganın temel kuralları arasında yer alıyor. Uzun süre bilgisayar karşısında çalışanların ortak yakınması olan boyun ve omuz ağrıları içinse basit birkaç egzersiz yeterli oluyor. Bu egzersizler ise şöyle anlatılıyor:

• Önce sırt dik olarak oturun. Çıplak ayaklarınızı yere tam basın. Yavaşça çenenizi göğsünüze yaklaştırın. Üç kez derin ve uzun nefes alın.

1835
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.