Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Kış hastalıklarına besin kalkanı

Kış hastalıklarına besin kalkanı

Kış mevsiminde hangi besinlere ağırlık vermeniz, hangilerinden kaçınmanız gerekiyor? İşte bazı tavsiyeler...

Vücudun bağışıklık sistemini güçlendirmenin en etkili yolu yeterli ve dengeli beslenmekten geçiyor. Diyetisyen Reyhan Nergiz, 'Dünya Sağlık Örgütü, antioksidan etkiye sahip oldukları için günde 5-9 porsiyon sebze meyve tüketmeniz gerektiğine dikkat çekiyor. Bu nedenle sofranızda sebze ve meyveleri eksik etmemelisiniz'' diyor.

C vitamini deposu limon

Limon, asidi yönünden zengin bir meyve; genelde hazmı kolaylaştırırken, olgunlaşmış limonun suyu kalbi güçlendiriyor. C vitamini, magnezyum ve bakır içeren limon, soğuk algınlığına karşı birebir.

Hergün bir elma

Hergün bir elma yemek çok yararlı. Bol miktarda C vitamini ve potasyumun yanı sıra elmada daha birçok yararlı besin değeri bulunuyor. Bunların başında organik asitler, eterik yağlar ve petkin geliyor. Petkin vücudu toksinlerden arındırıyor, kolesterolü düşürüyor ve şekeri dengede tutuyor. İçerdiği maddeler bakterilerin vücudunuzu etkilemesini önlüyor. Elma vitamin ve değerli maddelerin bulunduğu kabuğuyla yenilmeli.

Kabızlığa karşı.

Havanın soğumasıyla birlikte unlu gıda tüketimi artırıyor ve bağırsakların çalışmasında önemli rolü olan lifli yiyecekler daha az yeniliyor. Tüm bunların sonucunda pek çok kişinin ortak sorunu olan kabızlık gelişmeye başlıyor.

Diyetisyen Reyhan Nergiz, hem kış mevsimini sağlıklı ve zinde geçirmek hem de kabızlık sorunuyla karşılaşmamak için sofranızda lifli besinlere ağırlık vermeniz gerektiğini belirterek, 'Haftada 2-3 kez kuru baklagil her yemekte de salata tüketmeye özen gösterin' diyor.
662
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.