Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Kilordan kurtulmanın altın kuralları

Kilordan kurtulmanın altın kuralları

Dünya Sağlık Örgütü'nün, yüzyılın "patlama derecesinde hızla yayılan ve tedavi edilmesi zorunlu bir hastalık" olarak benimsediği şişmanlığı önlemek için yaşam tarzınızı değiştirmeniz gerekiyor.

Ege Üniversitesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Candeğer Yılmaz'ın önderliğinde Ege Obez Hasta Derneği tarafından, sağlıklı beslenmenin altın kuralları bir kitapta toplandı.

Kitapta, özetle şu davranış biçimleri önerildi:

- Güne erken başlayın, 7-8 saatten fazla uyumayın, uyandıktan sonra yatakta kalmayın. Asansör yerine merdiven kullanın, hızlı tempoyla yürümeye çalışın. Haftanın 4-5 günü egzersiz yapın, pasif yerine aktif jimnastiği tercih edin.

- Aktif ve hareketli kişilerle birlikte olmaya özen gösterin. Hafta sonları için aktif planlar yapın. Ayakta durmaya ve yürümeye daha fazla zaman ayırın. Bir şey getirip götürmek için çocuklarınızı kullanmayın. Her gün yarım saat daha az TV seyredin.

- Az ve sık yiyin, öğün atlamayın, acıkma duygusunun bastırılması için salatalık, domates, marul gibi düşük kalorili yiyecekleri tercih edin, her gün sebze ve meyve yemeye dikkat edin, yemekler için küçük, yağsız salatalar için ise büyük tabak kullanın.

- Mutfağa fazla zaman ayırmayın, işiniz bitince oradan çıkın.

- Çarşıya, yemekten sonra, tok karnına çıkın, alışveriş listenizden fazlasını almayın, hazır yiyecekleri satın almayın, yanınızda fazla para bulundurmayın, yeme isteği uyandıran TV programları ve reklamları izlemeyin.

- Etli-kıymalı yemeklere yağ koymayın, kızartma-kavurma ve sostan kaçının ve evde tatlı yapmayın.
694
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.