Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Kilo almadan oruç tutmak

Kilo almadan oruç tutmak

Ramazan ayında oruç tutanların en büyük şikayeti, kilo alınmasıdır. Peki neden kilo alırız?

Uzun süre açlıkta metabolizma az enerji harcar, hareketler yavaşlar, bazal metabolik hız düşer. Eğer günlük yiyeceklerin aynısını oruç tutarken tüketirseniz kilo alırsınız. Özellikle uzun süreli açlık sonunda yemek yenildiğinde insülin hormonu fazla salgılanmaya başlar. Bu nedenle iftardan sonra tatlı yiyecekler arzu edilir. İnsülinin fazla salgılanması yağ depolanmasını arttırır, yani kilo alınmasına neden olur.
Oruç tutarak rejim yapılabilir mi?

Ramazan ayında oruç tutarak fazla kilolarından da kurtulmak isteyenlerin sayısı az değil. Oysa, oruç tutanların hareketsiz kalma eğilimi bulunduğunu belirten uzmanlar, bunun tam aksine kilo artışına yol açtığına dikkati çekiyor

Ramazan'da kandaki şeker düzeyinin ilk günlerde düştüğünü ancak ikinci haftadan sonra 40-80 puan arasında yükseldiğini belirten uzmanlar, özellikle şeker hastalarının 'iftarlık' adı verilen peynir, zeytin, ekmekten oluşan kahvaltı yapmalarını, bundan 2 saat sonra ise etli sebze yemeği, tavuk veya dana etinden oluşan akşam yemeklerini yemelerini öneriyor. Ara öğün olarak da yoğurt ve meyve tavsiye ediliyor. Ramazan ayında güllaç, baklava, helva gibi tatlıları ve etli pide, sucuk, kızartma gibi yağlı yiyecekleri tüketenlerin vücut ağırlıklarında 2-5 kilo artış görülüyor.
961
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.