Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Kalsiyum alırken diğer minerallerden olmayın!

Kalsiyum alırken diğer minerallerden olmayın!

Çocuklukta olduğu kadar erişkinlikte de kalsiyum alımı son derece önemli. Ancak kalsiyum, bazı minerallerin emilimini engelleyebileceği için aldığınız kalsiyum miktarına dikkat etmeniz gerekiyor.

Uzmanlar, kalsiyum miktarı arttıkça bu olumsuz etkisinin de arttığını belirterek, günlük kalsiyum miktarına çok dikkat edilmesi gerektiğini belirtiyorlar.

Erkekler için önerilen günlük kalsiyum miktarı ortalama 900 miligramken, kadınlar için bu miktar 650 miligrama kadar düşüyor. Yaş ilerledikçe, alınan kalsiyum miktarını da arttırmak gerekiyor, örneğin elli yaşını aşmış kişilerin günde 1200 miligram kadar kalsiyum takviyesi yapmasında fayda görülüyor.

Kalsiyumun önerilen miktarların üzerinde alınması, vücudun diğer vitamin ve mineralleri yeterince alamaması gibi bir tehlike yaratıyor. Ayrıca kalsiyumun fazlası da kullanılamayarak vücut tarafından dışarı atılıyor.

Takviye olarak demir ilacı da alıyorsanız, bunu kalsiyumla farklı zamanlarda almaya dikkat edin. En önemlisi vitamin ve mineral alırken, doktorunuzun önerilerine mutlaka kulak verin.
566
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.