Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Kalp sağlığınıza giden yol mutfağınızdan geçiyor

Kalp sağlığınıza giden yol mutfağınızdan geçiyor

Çağın en önemli sağlık problemlerinin başında gelen kalp hastalıklarından korunmada beslenme büyük rol oynuyor.

Kalp sağlığınızı korumak için mutfaktaki önemli noktalara dikkat etmeniz gerekiyor. Uzmanlar özellikle yemek yaparken fırın, ızgara, buğulama ve haşlama gibi yağsız pişirme yöntemleri kullanılmasını, kırmızı et yerine balık ve tavuk etinin tercih edilmesini, etlerdeki görünür yağların mutlaka temizlenmesini, fazla miktarda yağ içeren tavuk ve balık derisinden uzak durulmasını öneriyor.

Selçuk Üniversitesi Kalp Damar Cerrahisi Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Mehmet Yeniterzi, sıvı ve doymamış yağlar açısından zengin margarinlerin tercih edilmesinin, sağlıklı beslenme açısından daha iyi olacağını ifade ederek, kızartmaların, teflon tavada ve az miktarda sıvı yağ kullanılarak yapılmasını önerdi. Yemek yaparken kullanılan yağ miktarının dengede tutulması gerektiğini belirten Prof. Dr. Yeniterzi, "Fritözde kızartma yapılırken, yağ en fazla beş kez kullanılmalıdır. Az yağ kullanma nedeniyle yemeğin lezzetinin azalmasını önlemek için, yemeğin pişmesinden sonra tencerenin üstünde biriken yağlar bir kaşıkla alınabilir. Bu yöntem, toplam yağ alımını düşürmenin en etkili yoludur" dedi.
761
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.