Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Kalbiniz için doğru seçimler yapın!

Kalbiniz için doğru seçimler yapın!

İyi bir uyku, düzenli egzersiz, stresi az bir yaşam kalbinize iyi gelecektir.

Kalp sağlığınızın bir başka anahtarı daha var: Beslenme biçiminiz, besin seçimleriniz. Dengeli ve çeşitli beslenmek ilk adım olmalıdır. Kilo kontrolü ve ideal kiloya yakın bir kiloda kalmaksa ikinci adım. Özellikle kalp-damar hastalığı, kolesterol, trigliserid yüksekliği, şeker hastalığı ve hipertansiyonun sık görüldüğü bir aileden geliyorsanız yedikleriniz içtikleriniz daha çok önem kazanıyor. Besin gruplarına göre düzenlenmiş aşağıdaki liste, kalbiniz için daha iyi seçimler yapmanızda size yardımcı olabilir.

Sebzeler

İyi seçimler:
Buharda veya fırında (tereyağı kullanmadan) pişirilen sebzeler, az miktarda zeytinyağında pişirilen sebze yemekleri (zeytinyağlılar), çiğ olarak yenen tüm sebzeler

Kötü seçimler: Kızartmalar (patlıcan, biber) veya tereyağı, margarin ile hazırlanan sebze yemekleri, krema sosu ile pişirilen sebzeler, bol yağ ile hazırlanmış her türlü sebze

Meyveler

İyi seçimler:
Taze meyveler, kendi suyu ile konserve edilmiş meyveler, fırınlanmış meyve tatlıları, az yağlı meyveli tartlar, kuru meyveler

Kötü seçimler: Tereyağı, kaymak veya krema ile servis edilen meyveler, şekerli şuruplar ile konserve edilen meyveler, yağ içeriği yüksek margarinlerle hazırlanmış meyveli yaş pastalar

Süt ürünleri

İyi seçimler:
Az yağlı-yağsız süt, normal veya meyveli yoğurtlar, az yağlı peynirler

Kötü seçimler: Tam yağlı süt, tam yağlı yoğurt, dondurma, tam yağlı peynirler, krem peynir

Yumurta

İyi seçimler:
Yumurta beyazı, yumurta beyazı ile yapılan omletler

Kötü seçimler: Yumurta sarısı, tam yumurta ile yapılan omletler

Ekmek, makarna, patates

İyi seçimler: Kepekli, doğal (şeker ve yağ ilave edilmemiş) gevrekler, kepekli doğal köy ekmekleri (çavdar, yulaf, buğday), esmer pirinç, bulgur

Kötü seçimler: Börek, yağlı gözleme, kurabiye, baklava, kadayıf, beyaz ekmek, yağlı, şekerli tatlılar, yaş pastalar, bisküviler

Etler

İyi seçimler:
Fırında, ızgara balıklar, derisi alınmış kanatlı hayvanlar, yağsız kırmızı et

Kötü seçimler: Kızartılmış balık, derisi ile kızartılan kanatlı hayvanlar, kırmızı etin görünen yağları, salam, pastırma, sosis

Yağlar

İyi seçimler:
Zeytinyağı, sıvı yağlar, kolesterolü azaltılmış margarinler, trans yağ asidi içermeyen tüp margarinler

Kötü seçimler: Tereyağı, sert margarinler, yağlı salata sosları, kaymak, kuruyemişler


Hürriyet / Osman Müftüoğlu
751
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.