Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Kalbiniz için 9 öneri

Kalbiniz için 9 öneri

Yaşam kalitenizi korumak için kalp sağlığınıza özen göstermelisiniz.

Türkiye'de her 100 ölümden 39'unun nedeni, kalp ve damar hastalıkları. Bunun dışında da milyonlarca insan, aynı nedenle, zor ve birçok açıdan kısıtlanmış bir yaşam sürdüyor. Oysa yaşam biçiminizde yapacağınız bazı değişikliklerle kalp sağlığınızı koruyabilirsiniz. Nasıl mı?

Görünmeyen yağlara dikkat!

Çerez, unlu mamuller, "fast food" ürünleri gibi birçok hazır gıda, yüksek miktarda yağ içeriyor. Kilonuzu dengede tutabilmek için görünen yağlara da dikkat etmelisiniz.

Hayvansal yağlardan uzak durun. Tereyağı kuyruk yağı ve iç yağı, hem kolesterol, hem de doymuş yağları yüksek miktarda içerir. Kalbiniz için beslenmenizde çoklu doymamış yağlar bakımından zengin yağlar ve bu bitkisel yağlardan üretilen margarinleri tercih edin.

Sebze, meyve ve tahıl ürünlerini bol bol tüketin. Vitamin ve posa bakımından zengin bu yiyecekler, kalbinizin dostudur.

Kırmızı et, salam, sosis gibi şarküteri ürünlerinden kaçının. Tavuk ve balık eti, kırmızı ete göre çok daha az doymuş yağ ve kolesterol içerir. Ayrıca birçok balık omega-3 ve omega-6 çoklu doymamış yağlar bakımından zengindir.

Kolesterol deposu yiyecekleri tanıyın. Karaciğer, böbrek, yürek, dalak gibi sakatatlarla, karides ve kalamar gibi deniz ürünleri en önemli düşmanlarınız.

Tansiyonunuzu yükseltmeyin. Yemeklerinizde mümkün olduğunca tuzdan kaçının, taze otlar ve baharatlara yönelin. Tuz, yüksek tansiyona neden olur.

Stresle mücadele edin. Stres, kalp hastalıklarına neden olan önemli risk faktörlerinden biridir.

Sigarayı yaşamanızdan uzak tutun. Damar sertliğine neden olan sigara, yalnız kalp sağlığınızı değil, vücudunuzu da birçok açıdan tehdit eder.

Hareketsiz kalmayın. Haftada en az iki kez egzersiz yapın.

Kaynak: www.becel.com.tr
669
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.