Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Kahvaltıdan asla vazgeçmeyin!

Kahvaltıdan asla vazgeçmeyin!

Diyetisyen Dilara Koçak, kilo vermek isteyenlere bir Çin atasözünü öğütlüyor: 'Kahvaltıyı kimseye verme, öğle yemeğini dostuna, akşamı ise düşmanına ver'

Zayıflama diyetlerinin başarısı, doğru uygulanması, bir uzman diyetisyen veya doktor kontrolünde yapılması kadar egzersizle tamamlanmasına da bağlı. Kilo vermeyi hedefleyenlerin beslenmelerinin yanı sıra hareket etme ve egzersiz programlarında da değişikliğe gitmesini salık veren uzmanlar, yanlış diyet ve egzersizlerin faydadan çok zarar getirdiğine işaret ediyor. Amerikan Hastanesi Diyet Bölümü Şefi Uzman Diyetisyen Dilara Koçak'la yanlış diyetin zararları, doğru egzersizin nasıl olması gerektiğini ve kilo korumanın formüllerini konuştuk...

Sağlıksız diyet nelere yol açar?

Yanlış diyette yüz, kol ve bacaklar gibi istenmeyen bölgeler incelir, kaslı bölge gider, yağlar kalır. 'Su içsem yarıyor' diyenlerin mazisinde mutlaka bir kötü diyet vardır.

Diyet ürünler zayıflatır mı?

Diyabetik demek şeker yerine tatlandırıcı konulmuş demek. 'Çikolata yedim ama diyabetikti. Bir şey olmaz değil mi?' diye soranlar var. İçinde un, yağ, kakao var. Yani kalorisi sıfır değil.

Diyetten sonra kilo almamak için neler yapmalı?

Kilo verdikten sonra genelde kahvaltı alışkanlığı bırakılıyor, bu yüzden kilo alınıyor. Kahvaltı, ömür boyu sürdürülmesi gereken bir alışkanlık. Sabah ve öğle yenecek ki akşama az acıkacaksın. Bir Çin atasözü var. Sabah kahvaltını kimseye verme, öğle yemeğini dostuna, akşam yemeğini düşmanına ver.

Suyun faydası nedir?

Bilinenin aksine su zayıflatmaz. Diyetlerde sıcak - ılık su verilmesinin nedeni, midede uzun süre (80 dakika) kalması. Su içildiğinde mide dolu hissedilir, az yenir. Soğuk su ise mideyi 20 dakikada terk eder. Aradaki fark bu.

Hangi egzersizler yapılmalı?

Ev işleri, alışverişteki yürüyüşler insanların yağ yakmasını sağlayacak nitelikte değil. Yağ yakabilmek için belli bir nabız sayısında en az 20 dakika hareket etmek lazım. Vücut yağ yakmaya 18 - 22 dakika sonra başlar. Sadece bisiklete binmek, yürüyüş yapmak, yüzmek, koşmak doğru egzersiz kabul edilmemeli. Beraberinde mutlaka kas gruplarını çalıştıran bir egzersiz eklenmeli.

Uygun nabzı nasıl ölçeriz?

Nabız aralığını hesaplayan çok basit bir formül vardır. Yaş, 220'den çıkarılır. Elde edilen sayının yüzde 60 - 70'i 1 dakikada atan uygun nabız sayısını gösterir. Örneğin 20 yaşında olan biri için 220 - 20, 120 - 130 atmalıdır ki 30 dakika süreyle bu kişi sadece yağ yaksın.

Egzersiz aç karnına mı yapılmalı?

Sabah erken yapılmak isteniyorsa aç karnına yürüyüş yapılabilir. Ama saat 10.00'da egzersiz yapılacaksa aç kalmamalı. 1 saat önce kahvaltı yapılmalı. Egzersiz bittikten sonra süt, yoğurt, peynir ile beslenilmeli.
1028
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.