Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

İyi bir uyku için, bedeninizi çalıstırın

İyi bir uyku için, bedeninizi çalıstırın

Bedenini az çalıştırıp beynini fazla çalıştıranların uykuya dalmakta güçlük çektiği bildiriliyor. Uyku Araştırmaları Derneği, uykusuzluk şikayeti çekenlere bir dizi öneride bulunuyor.

Sağlıklı bir uykunun kuralları şöyle sıralandı:

Uyku saatlerine ve süresine dikkat edin: Uyku saatlerini ve süresini bilmek ve bunlara uygun saatlerde yatıp kalkmak, sağlıklı bir uykunun ilk şartıdır. Ancak her zaman alışılmış uyku saatlerine tam olarak uymak mümkün olmaz. Bazı geceler, olağan gecelerden daha sık uyanır, gece uykuya dalmakta güçlük çeker veya sabah erken uyanırız.
Organizma bu olumsuzlukları ertesi gece telafi eder. Ancak sabah uyku süresini bu durumu telafi etmek için uzatmak, başka problemlerin ortaya çıkmasına neden olur. Sabah uykusu daha çok yavaş uykunun yüzeysel dönemlerinden oluşacağından, gece uykusunun yerini tutmaz. Üstelik sabah geç kalkılması, ertesi gece uykunun gelme saatini geciktirecek, bu da ertesi gece uykuya dalma güçlüğü ile kendini belli edecektir.

Uykunuza gündüzden itibaren hazırlanın:

Çoğu insan bedenini daha az kullanıp, entellektüel faaliyetlere daha fazla yer vererek çalışmaktadır. Bu sırada artan zihinsel aktivite ve sonunda getirdiği gerginlik, uykuyu zorlaştırıcı bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Haftanın belli günlerinde bir miktar yürüyüş yapmak, koşmak, tenis oynamak veya yüzmek gibi fiziksel aktiviteler gevşememize, dolayısı ile iyi bir uyku uyumamıza zemin hazırlayacaktır.

Yiyecek ve içeceklerinize dikkat edin:

Akşam saatlerinde aşırı miktarda yemek yemek midenizi rahatsız ederek iyi bir uyku uyumanızı engeller. Yatak odasında kitap okumak, ders çalışmak, yemek yemek, televizyon seyretmek gibi alışkanlıklar da uykuya dalmayı güçleştirir. Bu nedenle yatak odanızda bu faaliyetleri gerçekleştirmeyin.

Yatmadan önceki cinsel ilişkinin de kişiler üzerinde farklı etkileri olduğu bildirilmektedir. Cinsel ilişkinin bazı insanlarda uykuyu kolaylaştırdığı, bazılarında gerginlik düzeyini artırarak uykuya dalmayı geciktirdiği bilinmektedir.
483
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.