GeriKadın Sağlığı İlaç sektörünün yıldızı belirlendi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İlaç sektörünün yıldızı belirlendi

"Rating Research LLC'nin ilaç sektörünü ele alan üçüncü yıllık araştırma sonuçları açıklandı."

Amerikalı araştırma firması Rating Research LLC'nin ilaç sektörünü ele alan üçüncü yıllık araştırma sonuçlarına göre Eli Lilly 2004 yılının en saygın ilaç firması seçildi. 2003 yılındaki 63'lük skoruna dokuz puan ekleyerek 72'lik bir skora ulaşan Eli Lilly, etik davranış ve liderlik sıralamalarında ise ikinci oldu. Araştırma genel sonuçlarına göre Lilly, 2002-2004 döneminde en üst sıralardaki şirketler arasında yerini aldı. Araştırmaya göre, Lilly'nin yeni ürün satışlarından elde ettiği güçlü gelir artışının, 2004 skorunu yükseltmesine katkıda bulunmuş olabileceğine inanılıyor. Öte yandan kuruluş, saygınlığın kilit öğeleri olarak tanımlanan araştırma ve geliştirmeye bağlılığın yanı sıra çalışanların kalitesi ve finansal şeffaflık faktörlerinde dikkat çekiyor. Ankete yanıt veren uzman görüşlerine göre Lilly birçok kilit tedaviye odaklanmış, dünya klasmanında bir ilaç şirketi olarak nitelendiriliyor. Sektörden 214 üst düzey yöneticinin katıldığı ankette, katılımcılar tarafından önde gelen 19 ilaç şirketiyle ilgili 50'yi aşkın soru yanıtlandı. RCC anketi kapsamında, aynı zamanda ilaç sektöründe uzmanlaşmış 60 finansal analistle görüşüldü. Verilen yanıtları bir araya getiren, temel bir model kullanan araştırma her şirketin saygınlık skorunu belirledi. Bu skor şirketlerin hem saygınlık açısından ortaya koydukları davranışsal ölçütleri hem de saygınlığın kilit ölçütlerinin şirketler için göreceli ağırlığını yansıttı.Araştırma sonuçlarına göre, 2004'ün sektör için talihsiz bir yıl olmasına karşın, katılan uzmanlar yanıtlarında ilaç şirketlerini başarılı buldukları ve kişisel olarak bu şirketlere yatırım yapmak konusunda istekli oldukları gözlendi. 2004 yılında kullanılan ölçütler, göreceli önem sırasına göre, etik davranış, işgücü, finansal istikrar, liderlik, üçüncü partilerle ilişkiler, etkili pazarlama, toplumsal sorumluluk, strateji, küresel kapasite ve yardımseverlik olarak sıralandı.Lilly Hakkında:46 binden fazla kişiyi istihdam eden Lilly'nin 13 ülkede araştırma ve geliştirme alanı bulunuyor. AR-GE'ye büyük önem veren ilaç devi her yıl satışlarından elde ettiği karın yüzde 19'unu AR-GE'ye yatırıyor. Lilly'de istihdam edilenlerden 8 bin 800 kişi sadece AR-GE için çalışıyor.

False