Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Hastalıklara karşı silahınız 'elma'

Hastalıklara karşı silahınız 'elma'

Günde üç elma gibi, toplam 10 gram lif içeren gıdalar kalp krizi riskini yüzde 14, kalp-damar hastalığı riskini yüzde 27 azaltıyor

'Gökten üç elma düştü' sözü masal değil. Günde üç elma yemek bile kalp krizini büyük ölçüde önlüyor. Bilimsel araştırmalar günde en az 10 gram lif içeren gıdalar tüketerek kalp krizi riskinin yüzde 14 azaltılabileceğini ortaya koydu.

ABD ve Avrupa'da 330 binden fazla kişi üzerinde gerçekleştirilen 10 ayrı araştırmanın sonuçlarını bir araya getirerek değerlendiren bir rapora göre, günde en az 10 gram lif içeren gıdalar yiyerek, kalp krizi riski yüzde 14, kalp ve damar rahatsızlıklarından ölme riski ise yüzde 27 oranında azaltılabiliyor. Raporda, üzerinde araştırma yapılan kişilerin 5 bin 249'unun kalplerinden sorun yaşadıkları, bunlardan 2 bin 11'inin, hastalık teşhisi konulduktan 6 ile 10 yıl sonra kalp damar rahatsızlarından
hayatını kaybettikleri belirtildi.

Sebze yerine meyve ve tahıl

Raporu yayımlayan ABD'deki Minnesota Üniversitesi'nde görevli bilim adamı Mark Pereira, lifli sebze tüketmektense, lifi bol meyve ve tahıl tüketmenin daha yararlı olduğunu söyledi. Pereira, genelde yüksek oranda karbonhidrat içeren sebzelerin pişirilirken işlemlere tabi tutulduklarına, ayrıca diyabete, kalp ve damar rahatsızlıklarına davetiye çıkarabilecek kadar yüksek oranda şeker içerdiklerine dikkat çekti.

Ayrıca raporda, sindirim sistemi için de faydaları bilinen lifli gıdaların tansiyon ile kolesterol düşürücü etkisi olduğu ve diyabet hastalığı gelişmesine karşı insülin duyarlılığını artırdıkları da vurgulandı.

Orta boy bir elma ortalama 3 gram, bir sap brokoli 2.7 gram ve bir dilim buğday ekmeği ise 1.5 gram lif içeriyor.

Radikal
702
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.