Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Hangi vitamin neden önemli?

Hangi vitamin neden önemli?

Hangi vitamin neye iyi geliyor, fazlası hangi zararlara yol açıyor.

Vitaminler, vücut sağlığının temin edilmesi ve zararlı maddelerin tahribatından korunması için lüzumlu olan ancak vücut tarafından üretilemeyen organik bileşimlerdir.

A VİTAMİNİ:

Daha çok, domates ve havuç gibi sarı ile turuncu renkli sebzelerde bulunuyor. Görme fonksiyonunda çok önemli bir fonksiyonu var. Deri, diş ve diş etleri, ağız, solunum yolları, böbrek, mesane ve idrar yollarıyla, ince bağırsak sisteminin içini kaplayan zar ve damar boşluğundaki örtünün sağlamlığını koruyor. Kalp ve damar hastalıklarının en temel nedenlerinden biri olan serbest radikalleri notralize ediyor.

B1 VİTAMİNİ:

Ispanak ve patateste bulunuyor. Kalp, sinir sistemi ve bağırsakların normal fonksiyonu için gerekli. Vücuttan bazı atıkların atılmasında düzenleyici rol oynuyor.

B2 VİTAMİNİ:

Koyu yeşil yapraklı sebzelerde bulunuyor

B6 VİTAMİNİ:

Sinir sisteminin düzenli çalışmasında etkin rol oynuyor. Diyabet, böbrek hastalığı, sinir hastalıkları ve katarakt tedavisinde kullanılıyor.

K VİTAMİNİ:

Yonca, ıspanak ve benzerı koyu yeşil yapraklı sebzelerin çoğunda bulunuyor. Kanın pıhtılaşmasında etkili oluyor.

C VİTAMİNİ:

Maydonoz, şalgam yaprağı, asma yaprağı, yeşil sivribiber, kara lahana, karnabahar, ıspanak, taze fasulye, patates, pırasa, kabak, salatalık, marul ve kuru soğan C vitamininden zengin besinler arasında yer alıyor. Bağışıklık sistemini güçlendirerek vücuda zarar verebilecek hastalıklarla mücadelede önemli rol oynuyor. Bu hastalıklar arasında bakteri enfeksiyonlar, kanser ve ateş hastalıklar var.

Hürriyet
924
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.