Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Hamileler için öneriler

Hamileler için öneriler

Gebeliğe adım atar atmaz araştırmalar başlar. Ne yapılmalı, nasıl beslenmeli, sakınılması gereken davranışlar vs.

Gerçekten gerek sağlıklı bebek dünyaya getirmek gerekse yaklaşık 9 ay sürecek gebeliği en rahat şekilde geçirmek için bazı önlemler almanızda yarar var.

Gebe olduğunu öğrenen kadınlara önerileriniz nedir?

Gebeliği öğrenir öğrenmez diş ve ağız sağlığı için bir dişhekimine başvurmada yarar var. Diş sağlığının en fazla bozulduğu dönemlerden biridir gebelik.

Bebeğinizde santral sinir sistemi anomalilerinin olmasını önlemek için folik asit preparatı almanın yararı olabilir. Çalışanlar işverenlerini gebeliklerinden haberdar etmeli.

Bebek bakmak nasıl öğrenilebilir?

Bunun için birçok yayın var. Ayrıca gebelik öncesi eğitim kurslarına katılmayı da öneriyoruz. Gebelik sırasında eşlerle birlikte bebek bakımı ve anne-baba olma sanatını öğreten kurslara katılabilirsiniz. Derslerde aldığınız önemli notları yanınızda taşımalısınız.

Eşinizin sizin gebeliğinize katılmasına izin verin, paylaşmasını sağlayın. Bu onun da bebeği.

Beslenme ve sıvı alımı nasıl olmalı?

Günde en az 1 lt. sıvı almalısınız. Beslenmenin temelini taze meyve ve sebzeden oluşan dengeli bir diyet oluşturmalı. Bebeğin sağlığının, annenin gebeliğindeki beslenmeyle yakından ilişkili olduğunu biliyoruz. Araştırmalar kadınlardan diyeti iyi olanların yüzde 95'inin çok sağlıklı bebekleri olduğunu gösteriyor.

Örneğin döllenmeden hemen önce ve erken hamilelik döneminde folik asit eksikliği, omurilik kanalı kusuru ve damak dudak yarıklığı riskini arttırırken, son üç ayda protein ve kalori eksikliği beyin gelişimini kötü etkiler.

Yetersiz ve yalnış besin alımı bebekle ilgili gelişimi geciktirebilir. Ayrıca beslenme gebeliğin seyrine, rahat geçmesine, doğuma, duygusal duruma ve doğum sonrası iyileşmeye de etki eder.

Öğün atlamayın. Eğer mide yakınmalarınız varsa 6 küçük öğünle beslenin. Hamilelerin iki kişilik yemek yediği doğrudur. Ama unutmayın ki, bu iki kişiden biri günlük gereksinimi ortalama 300 kalori olan küçücük bir bebek.

Uykunun süresi artırılmalı mı?

Olabildiğince relaks (dinlenmiş ve gevşemiş) olun ve uyku sürenizi artırın. Kendini stres altında hissedenler yardım almaktan kaçınmamalı.

Elbise seçimi yapılırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Rahat ve sıkmayan giysiler tercih edilmeli. Özellikle yaz aylarında gebelik geçirenler sıcaktan daha çok etkilenirler. Doğal malzemeden üretilmiş, terletmeyen, bol giysiler giyilmeli.

Gebeleri men ettiğiniz şeyler nedir?

- Sigara içmemeli ve yoğun sigara içilen yerlerde bulunulmamalı.

- Alkol alınmamalı.

- Doktorun haberi olmadan hiçbir ilaç alınmamalı.

- İyi pişmemiş etten ve pastörize edilmemiş süt ve süt ürünlerinden uzak durulmalı.

- Gebelik öncesinde yapılabilen ağır egzersizler bırakılmalı.

- Enfeksiyon hastalığı geçiren çocuk ve yetişkinlerden uzak durulmalı.

- Güneşte fazla kalınmamalı. Güneş banyosu kan basıncınızı düşürebilir ve ciltte lekelenmelere yol açabilir.

- Gebeliğiniz sırasında yüksek topuklu ayakkabı giyilmemeli. Alçak topuklu ayakkabı ile bebeğin yüküne bağlı vücudun ağırlık ve ağırlık merkezindeki değişikliğe uyum sağlamak çok daha kolaydır

(Kelebek)
856
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.