Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Gülmekten korkmayın

Gülmekten korkmayın

Niçin bazı insanlar rahatça gülümserken, diğerleri dişlerini kapatma arzusu içindedir hiç düşündünüz mü?

Size daha güzel bir gülümseme için uygulamanız gereken adımları hatırlatmak istiyoruz.

1) Dişlerinize biraz daha zaman ayırın

Ortalama diş fırçalama süresinizi 2-3 dakikaya çıkarmaya çalışın. Yapılan araştırmalar 2 dakikadan kısa süren fırçalamanın sadece ağızda tat değişikliği yapıp gerçek bir fırçalama olmadığını göstermiştir.

2) Diş ipi kullanma alışkanlığı kazanın

Günde bir kere diş ipi kullanmak, en sık rastlanan çürük tipi olan dişler arası çürüklerden korunmanızı sağlar.

3) Bazı yiyeceklerden uzak durmaya çalışın

Şeker, cips, kraker, fıstık ezmesi gibi gıdalar hem dişlerinize sıkıca tutunur, hem de çürüğe sebep olan bakterileri hızla üreterek dişlerinizin çürümesini kolaylaştırır.

4) Dişlerinizi sert fırçalamayın

Her üç kişiden ikisi yanlış ve sert fırçalama nedeniyle dişlerine zarar vermektedir. Bu zarar, dişlerde hafif bir hassasiyet olabileceği gibi, dişeti çekilmeleri, dişlerde minik girintiler açılması ya da tüm diş yüzeyinin bozulması gibi sonuçlar doğurabilir.

5) Kahve ve sigara tüketiminizi minimuma indirin

Sigara bilinen zararlarının yanında, diş etlerinizin sağlıklı olmasını- görünmesini önler, dişlerinizi lekeler, ağız içi kanselere davetiye çıkarır ve nefesinizin kötü kokmasına sebep olur.

Kahve ise gülümsemenizin en önemli düşmanlarından biridir, dişlerde lekelenmelere sebep olur.

Özellikle kahveyi çok sıcak içenlerde diş minelerinde minik çatlamalar oluşturarak lekelerin dişlerin içine yerleşmesine neden olur. Şekerli içenlerde ise çürüklerin başlaması kolaylaşır.
628
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.