Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Gripten korunmak için 'C vitamini'

Gripten korunmak için 'C vitamini'

Kış aylarında özellikle gripten korunmak için narenciyenin yanı sıra, daha fazla C vitamini içeren maydanoz, kivi ve kırmızı biberin de tüketilmesi öneriliyor.

Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Mehmet Akbulut, kış aylarında gripten korunmak için genellikle narenciye ürünlerinin tüketildiğini kaydetti.

Bu sebzelerin tüketilmesi durumunda sadece gribe değil çok sayıda hastalığa karşı da korunmanın aktif olarak sağlanacağını ifade eden Akbulut, şunları söyledi: "Kivi, portakalın yaklaşık iki katı C vitamini içerir. Potasyum açısından da zengin olan kivi, gribe karşı etkili olmasının yanı sıra sindirimi kolaylaştırır, kabızlığı önler. Vitamin zenginliği açısındannadir bitkiler arasında yer alan kuşburnunun 100 gramında yaklaşık 2 kilo portakala eşdeğer C vitamini bulunur. Etkin bir kan temizleyicisiolarak bilinen kuşburnu, mide kramplarına ve sindirim sistemi sorunlarına karşı çok faydalıdır."

Sebzeler de C vitamini deposu

Soğuk havalarda C vitamini ihtiyacını karşılamak için tüketilmesi gereken sebzelerin başında domatesin geldiğini vurgulayan Akbulut, kanserden koruyucu ve yaşlanmayı yavaşlatıcı özelliği ile bilinen domatesin C ve E vitamini açısından zengin olduğunu bildirdi. Akbulut, yüksek kan basıncını düşüren ve vücudun su tutmasını önleyen domatesin kalp hastalıklarına ve prostat kanserine karşı tüketilmesini istedi. Akbulut, bol miktarda C vitamini içeren enginarın ise gribe karşı koruyucu etkisinin yanı sıra damar sertliği ve kalp hastalıklarını önlemesi özellikleri ile tüketilmesi gereken bir sebze olduğunu belirtti.
601
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.