Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Form ve sağlık sizin elinizde

Form ve sağlık sizin elinizde

Sağlıklı ve uzun ömürlü bir yaşam için pratik bilgiler ile hayatınızı daha sağlıklı bir hale dönüştürebilirsiniz. Zevklerinizden ödün vermeden formda kalarak yaşamanın tadını çıkarın.

Sigara içmeyin

İçiyorsanız bırakma yolları hakkında doktorunuza danışın. İlk adım olarak azaltmayı deneyin. Sigarayı bırakmak için yakın bir gün belirleyin ve plan yapın. Ailenize, iş arkadaşlarınıza kısacası yakın çevrenize sigarayı bırakacağınızı söyleyin ve onlardan da destek beklediğinizi iletin.

Sağlıklı beslenin

Çok çeşitli, renkli, az az sık sık beslenin. Süt ve süt ürünleri, koyu yeşil yapraklı sebzeler, tofu, kalsiyumla zenginleştirilmiş ürünler gibi kalsiyumun en iyi doğal kaynaklarını sofranızdan eksik etmeyin. Kalsiyumun emilimini arttıran D vitamini 15 dakika güneşlenmek, yumurta sarısı, tuzlu su balıklar, vitamin mineral takviyeleri ile karşılayın. Ciğer, koyu yeşil yapraklı sebzeler, turunçgiller, baklagiller, tam tahıllar ve folik asitle zenginleştirilmiş ürünler tüketin. Antioksidan özellikleri vücudumuzun yapı taşları olan hücrelerimizi koruyan ve basta kanser olmak pek çok kronik hastalığın önlenmesinde rol alan A, C ve E vitaminlerini yeterli miktarda tüketilmeli. Kalp sağlığı, hücre ve beyin gelişimi, cilt güzelliği, anti-aging, iltihabi geciktirici özellikleri ile çok önemli olan, vücudumuzda üretilemeyen omega 3 yağlarının tüketimini artırın. Keten tohumu, koyu yeşil yapraklı sebzeler, soya fasulyesi, fındıklar en iyi bitkisel kaynaklar iken, balık, omega 3 ile takviye edilmiş ürünler en iyi hayvansal kaynaklarıdır. Her gün ortalama 5 kap koyu yeşil yapraklı sebze, 2-3 yemek kaşığı keten tohumu, 1 avuç fındık tüketme ve haftada 2-3 kez balık yeme alışkanlığı kazanılmalı. Düzenli beslenmediğinize inanıyorsanız doktor kontrolünde vitamin-mineral destekleri alın. Bazı özel durumlarla savaşta destek ürünlerin eklenmesi pek çok semptomu rahatlatır ve yaşam kalitenizi artırır.

Fiziksel olarak aktif olun

Yürüyün, dans edin, yüzün, bisiklete binin, kısacası sevdiğiniz bir sporu hayatınıza katın. Küçük hedeflerle başlayın zamanla performansınız arttıkça daha uzun süreli egzersizler yapmaya başlayacaksınız zaten.

Sağlıklı kilo aralığında kalın

Aldığınız ve harcadığınız kalori miktarlarını dengede tutarak, kilonuzu da sağlıklı aralıklar da tutmayı amaç edinin. Bunun için bir beslenme koçu edinin.

Sadece sosyal içici olun

Alkol almayın, bazı özel durumlarda ortama ayak uydurmanız gerekiyorsa 1 kadeh kırmızı şarap tüketmelisiniz.

1306
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.