Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Fast food yiyecekler obeziteye yol açıyor

Fast food yiyecekler obeziteye yol açıyor

Yüksek kalorili ve fast food yiyecekler çocuklara çok çekici gelir.

Yapılan reklamlar fast food'un çekiciliğini artırır. Oysa bu yiyeceklerden çok yiyen bir çocuğu bekleyen riskler büyüktür. En büyük risk ise ileride diyabet ve kalp hastalıklarına neden olabilecek, uyku bozukluğu yaratan obezitedir.

Süper marketlerde satılan bazı tip hazır yiyecekler, besin değeri açısından ev yemeğinden pek farklı olmasa da, bazıları besin değeri açısından oldukça zararlıdır ve çocuklarda önemli problemlere yol açabilir. Bu yiyeceklerden çok yiyen bir çocuğu bekleyen en büyük risk obezitedir.

Obezite, yetersiz fiziksel aktivite ve genetik gibi birçok faktör sonucu ortaya çıkabilse de, anahtar faktör çok fazla şekerli ve yağlı yiyecek tüketilmesidir.

Eğer vücudun harcayacağından daha çok enerji alınıyorsa, arta kalan, vücutta depolanır. Çocuklar için bu durumdan kaçınmanın en iyi yolu fiziksel aktivite ve çok yememektir.

Sosyal problemler yaşarlar

Obez çocuklar hayat boyu sürebilecek diyabet ve kalp hastalıkları gibi riskler altındadır.

Ancak her fast food tüketen çocuğun da obez olacağı gibi bir kaide yoktur. Obezitenin uyku bozukluğu ve psikolojik problemler gibi başka etkileri de vardır.

Günümüzde obeziteye negatif bir bakış açısı vardır ve obez bir çocuk kendine daha az güvenli olabilir ve arkadaş bulamama gibi sosyal problemler yaşayabilir.

Çocuğunuz normal kiloda da olsa, çok fazla fast food yada yüksek kalorili yiyecek yemesi onun dengeli bir şekilde dağılmış vitamin, mineral, antioksidan gibi gerekli besinleri içeren bir beslenme düzeninin olmasını engelleyebilir.

Başka bir endişe de tuzdur. Yüksek kalorili ve fast food yiyecekler büyük miktar tuz içerir ve aşırı tuz tüketimi yüksek kan basıncı ve kalp hastalıkları için risk oluşturur.

Özellikle çocukların tuza yetişkinlerden daha az ihtiyacı vardır.

Ona iyi bir örnek olun

Çocuğunuzun ev yemeğinin zevkini keşfetmesine yardımcı olun. Çocuğunuzun günde 4-5 porsiyon meyve ya da sebze tüketmesi için elinizden gelenin en iyisini yapın. Öğün aralarında abur cubura özendirmeyin. Ne aldığınıza dikkat edin. Eve alışveriş yaparken aldıklarınıza dikkat edin ve mutlaka içeriklerini okuyun. Çocuklar için üretilen her gıdanın da sağlıklı olması gerektiğini düşünmeyin.

Kendiniz iyi bir örnek olun. Çocuğunuz sizi model olarak alacağından, kendiniz yemek alışkanlıklarınıza dikkat edebilirsiniz.

Aile olarak bazı yemeklerinizi beraber yemeye özen gösterin. Çocuğunuzun TV izleme alışkanlığına dikkat edin. Çocuğunuz TV önünde çok fazla vakit geçiriyorsa, bu tip gıdalara ilgisi yüksek olacaktır.

Bazen sert sınırlar da ilgiyi artırır

Sağlıklı besinlerden sonra, özel günlerde ve kontrol edilebilir miktarlarda izin verebilirsiniz.

Pedagog Feriha Şenkaya Dildar
3433
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.