Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Duvarlara konuşun stresiniz azalsın

Duvarlara konuşun stresiniz azalsın

Halk arasında yaygın olan, "kendi kendine konuşana deli derler" deyiminin bilimsel gerçeklerle çelişme olasılığı bulunuyor.

Kendi kendine konuşmanın, insanlarda stresi ve kaygıyı azalttığına dikkat çeken uzmanlar, stres ve kaygı yükü fazla olanlara duvarlarla konuşmalarını öneriyor.

Psikiyatrist Nevzat Tarhan, insanların iç diyaloglar yürütme yeteneğinin çocuklukta başladığını belirtti. Kendi kendine konuşmanın, çocuklukta yeni davranışları öğrenmenin bir yolu olduğuna dikkat çeken Tarhan, ancak büyüklerde sesli düşünmenin kaygıyı azaltmanın bir yolu olduğunu vurguladı.

Tarhan, özellikle batı toplumlarında insanların çoğunun stresli sorunlarla başa çıkmak ve kaygıyı azaltmak için kendi kendine konuşma yoluna başvurduklarını dile getirdi. Tarhan, kendi kendine konuşmanın stresi azaltıcı bir teknik olarak işe yaradığını söyledi.

Hayatın ve olayların acımasızlığına karşı insanların duvarlarla konuşarak beyin fizyolojilerini düzeltebileceklerini kaydeden Tarhan, şunları söyledi: "Çünkü tekrarlanan düşünceler beynin yüksek merkezi kortekste etkinlik başlatır. Beyin yüksek merkezleri olumlu mesajlar aldığında duygusal beyin bölgeleri abartılı kimyasal salgılarken hormonları daha az salgılar. Otonom sinir sisteminin çalışma ahengi normalleşir. Dolayısıyla kendi kendine konuşmayı alışkanlık haline getirmek stres azaltıcı bir teknik olarak işe yarar. Sorunlarla dalga geçmeyi başarabilenler, kendi kendilerine terapi yapmış olurlar."
839
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.