Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Dünya Sağlık Örgütü'nden standart

Dünya Sağlık Örgütü'nden standart

Dünya Sağlık Örgütü (WHO), kalp hastalıkları, kanser, diyabet, obezite, osteoporoz ve diş hastalıklarının azaltılmasına yönelik yeni bir küresel strateji hazırladı.

Dünya Sağlık Örgütü'nün belirlediği standartlara göre, dikkat edilmesi gereken hususlar şöyle sıralanıyor:

• Karbohidratlar, aldığınız gıdanın yüzde 55 ila 75'ini oluşturmalı.

• Şeker tüketimi yüzde 10'un altında tutulmalı.

• Gıdalarınızın yüzde 10 ila 15'i proteinlerden oluşmalı.

• Yağ, yüzde 15-30 limitinde tutulmalı; doymuş yağ oranı bunun yüzde 10'unu geçmemeli.

• Günde beş gramdan fazla tuz tüketilmemeli.

• Meyve ve sebze tüketimi günde yaklaşık 400 gram olmalı.
947
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.