Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Doğru yaşa geç yaşlan!

Doğru yaşa geç yaşlan!

Cornell Üniversitesi Weill Tıp Fakültesi Öğretim Görevlisi, New York Presbyterian Hastanesi ve Memorial Sloan Kettering Kanser Merkezi Danışmanı Prof. Dr. Isadore Rosenfeld, 'Zamanı Yavaşlatmanın İspat Edilmiş Yolları - Şimdi Yaşa Geç Yaşlan' adlı kitabında, 'başarılı yaşlanma'yı anlattı.

Rosenfeld'in öncelikli tavsiyeleri egzersiz yapmak, kilo almamak, sigara içmemek, alkolü azaltmak ve gülmeyi öğrenmek... Ve işte, Prof. Rosenfeld'in 'korkmadan yaşlanma' konusundaki diğer önerileri:

Kızartmaya aman dikkat

Beslenme biçimi, kanserden kalp hastalıklarına, Alzheimer'dan katarakta ve osteoporoza kadar pek çok hastalığı önlemede büyük rol oynar. Günde en az iki porsiyon meyve, üç porsiyon sebze yiyin. Yumurta, yağlı et, mayonez, kızartma, yağlı salata sosları, yağlı peynir, tereyağı ve hayvansal yağlardan kaçının. Haftada en az iki porsiyon balık yiyin. Uskumru, tonbalığı, dilbalığı ve sardalya, 'Omega 3' yağ asitleri açısından zengindir. Tavuk ve hindiyi derisiz yiyin. Kızartmaların yerini haşlama ve fırın yemeklerine bırakın.

İnmeye karşı havuç

• Kolesterolü düşürmek için kırmızı et, her türlü katı yağ ve sakatatı azaltın. Az yağlı sütü tercih edin, tatlılara veda edin, yağsız sütten yapılmış peynir ve dondurma yiyebilirsiniz.

• Bol havuç yemek, inme riskini yüzde 68 azaltır. Soğan, sarmısak da kanı sulandırır. Ispanak inme ve kalp krizi riskini azaltır.

• Sigarayı bırakın. Alzheimer riskini iki, kanser riskini 10 kat artırıyor.

• Alkolü azaltın. Günde iki kadehle sınırlayın, 70 ml'den çok şarap ve 130 ml'den çok bira içmeyin.

• Alzheimer'a karşı sürekli zihinsel ve bedensel egzersiz yapın.

Güneş cildin düşmanı

• Kırışıklıkları ve cilt kanserini önlemek için saat 11.00-15.00 arası doğrudan güneş ışığına çıkmayın. Çıkacaksanız, açık renkli giysiler ve en az 15 faktörlü güneş kremleriyle korunun. Solaryuma gitmeyin, cildiniz kuruysa günde birden çok duş almayın.

Ve düzenli uyku..

• Kahve, içki, baharatlı yiyecekler ve aşırı egzersizden kaçının.

• Düzenli uyumaya dikkat edin. Uykunuz gelmeden yatmayın, her gün aynı saatte yatmaya çalışın, yatak odanızda çalan ya da gürültü çıkaran saatleri kaldırın, yatak odanızı serin tutun, yatmadan önce sigara, alkol, çay, kahve, soda içmeyin, çikolata yemeyin. Sadece uyku getiren, ılık süt için.

Aktif seks için egzersiz

Her iki cinste de, düzenli egzersiz yapanlar, en iyi ve en aktif seks yaşamına sahip. Düzenli egzersiz seks dürtüsünü düzeltir, üreme organlarının yer aldığı pelvis bölgesine kan akımını artırır. Erkeklerde testosteron düzeyini yükseltir. Testosteron düzeyi düşük olup vejetaryen diyet uygulayanlar arada et yemeli. Et yiyenlerin testosteronu vejetaryenlerinkinden yüksek.
682
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.