Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Diyabet riskinizi düşürmek mi istiyorsunuz?

Diyabet riskinizi düşürmek mi istiyorsunuz?

Diyabet olma şansınızı nasıl düşürebileceğinizi mi düşünüyorsunuz? O zaman beyaz ekmek yerine kepekli ekmek yemeniz ve patlamış mısır yeme keyfinize devam etmeniz gerekiyor. Yeni bir araştırma, içeriği tamamen tahıla dayalı olan yiyeceklerin tüketiminin hormon insülinine hassasiyeti geliştirerek şeker hastalığına karşı koruyucu etki yarattığını gösteriyor.

Çalışma makalesi American Journal of Clinical Nutrition'da yayınlanan Tufts araştırmacısı Paul F. Jacques, "Tahıllı yiyeceklerin, insülin seviyelerine ve dolayısıyla şeker hastalığı riskine yararlı etkileri var. Bu tür yiyeceklerin insülin seviyelerini nasıl etkilediğini tam olarak bilmiyoruz. Fakat, birden fazla sebebi olduğunu düşünüyoruz. Tahıllı yiyeceklerin lif ve magnezyum içeriği yüksek ve bu yiyecekleri düzenli olarak yiyen insanların genel olarak sağlıklı bir yaşamları var" diye konuştu.

Tip 2 diyabet çoğunlukla vücudun şekeri parçalamak için ürettiği insülini tam olarak kullanamamasından kaynaklanıyor. Kanda ve insulin üreten bez olan pankreasda üretilebilen bu şeker yani glikoz yeteri kadar üretebilmek için fazla hızlı üretilebilir???? Bu yüzden yüksek insülin seviyesi diyabetin göstergesidir ve diyabet risk faktörlerinden en önemlisidir. Diğer faktörlerin içerisinde obezite ve yüksek kolesterol seviyeleri vardır.

Tufts Üniversitesi araştırmacıları, hastalığın risk faktörlerini belirleyebilmek için yaptıkları çalışmada 3000'e yakın insanın tahıllı yiyecek tüketimini ve kan insülin sevilerini değerlendirdi. Tahıllı yiyeceği fazla tüketen insanların düşük insülin seviyesi, düşük kilo ve düşük kolesterol seviyesi göstermeye eğilimli olduğu görüldü.

Çalışma, yavaş pişirilen yulaf, patlamış mısır, tahıllı ekmekler ve mısır gevreği gibi yiyeceklerin tip 2 diyabet hastalığına karşı koruyucu etkisi olduğunu gösteriyor. Ayrıca tahıllı yiyecek tüketmenin kardiyovaskular hastalık riskini de düşürdüğü belirtiliyor.

1991 – 1995 yılları arasındaki beslenme biçimiyle ilgili detaylı bilgi ve kan örnekleri sağlanan 2.941 araştırma incelendi. Tahıllı yiyecek tüketiminin ortalama olarak haftada sekiz kez olduğu ve bunun yanında beyaz unla yapılan yiyeceklerin ve diğer hububat çeşitlerinin tüketiminin haftada 20 kez olduğu belirlendi.

Harvard School of Public Health Beslenme Araştırmacısı Frank Hu, tip 2 diyabet riskini düşürmenin anahtarının sağlıklı bir kiloda kalmak ve doğru çeşit karbonhidrat ve yağ içeren dengeli bir beslenme biçimini benimsemek olduğunu söylüyor.

Hu, "Normalde yediğimiz karbonhidratlar çoğunlukla rafine edilmiş hububat kaynaklarından alınıyor. Karbonhidratların hepsi aynı değil, yağların hepsinin aynı olmadığı gibi. Tahıllı yiyecekler iyi karbonhidratlardır ama insanların çoğu bu yiyecekleri yeteri kadar tüketmiyor" diyor.

Harvard'ın Diyabet Merkezi'nden Eleftheria Maratos-Flier, bu düşüncelere katılıyor ve günümüzde popüler olan kilo verme programlarının çoğunun karbonhidrat tüketimini yasaklayarak bu yiyeceklerin kötü olduğu mesajını verdiklerini söylüyor. Maratos- Flier aynı zamanda Joslin'de obezite araştırmasının direktörlüğünü yapıyor.

Maratos-Flier, "Bir mesajdan diğerine geçiyoruz. Tüm yağların kötü olduğu söyleniyor ama konunun bu olmadığını biliyoruz. Şimdi de karbonhidratların kötü olduğu söyleniyor. Beyaz ekmek ve pirinçle mısırdaki karbonhidratlar arasındaki farklar ayırt edilmiyor." diye konuştu.
1052
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.