Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Dikkat! Hava değişikliği hasta ediyor

Dikkat! Hava değişikliği hasta ediyor

Uzmanlara göre kuru rüzgâr, insanı elektriğe kapılmış gibi sarsan, elektrostatik bir enerji birikimine yol açıyor. İşte bu etkiyi azaltmanın yolları...

Sağlığımız ile hava durumu arasında garip bir ilişki var. Ani değişen iklim şartlarına uyum sağlamakta zorlandığımız için sağlığımız bozuluyor. Havalar en çok kadınları etkiliyor. Hele yüksek tansiyon,yorgunluk ve tedirginlikten şikayetçiyseniz, özellikle mevsimin değişim dönemlerinde, meterolojiyi izlemenizde yarar var.

Şiddetli rüzgarın getirdikleri...

Aniden kuvvetlice esen bir rüzgâr çıktığında; Kalbiniz dışarı çıkacakmış gibi küt küt atıyor. Üzerinizde nedenini bilmediğiniz bir asabilik var. Her şeye çabuk sinirleniyorsunuz.
Uzmanlara göre kuru rüzgâr, (saç kurutma makinesinde olduğu gibi) insanı elektriğe kapılmış gibi sarsan, elektrostatik bir enerji birikimine yol açıyor ve cildimizdeki sinirsel alıcıları uyararak fiziksel ve beyinsel gerilimlere neden oluyor. Bora gibi çok kuvvetli esen rüzgârlı havalarda atmosfer basıncındaki şiddetli titreşimler, pek çok insanı etkileyerek başdönmesi, uykusuzluk, nedensiz baş, kas veya eklem ağrılarına yol açıyor. Eğer kolitten yakınıyorsanız şiddetli rüzgârlar rahatsızlığınızı azdırabilir.

Ne yapmalı?

- Rüzgarla gelen fiziksel ya da beyinsel gerilimlerden korunmak için doğal çarelere başvurup kekik, nane veya papatya çayı hazırlayın. 1 fincan kaynar suda 1 tatlı kaşığı karışık şifalı otları 10 dakika demlendirin. Süzüp ılık olarak için.

- Havalara karşı hassas bir yapınız varsa ve tatil ya da iş amaçlı seyahate çıkacasanız, gideceğiniz yerin hava durumunu önceden öğrenip gerekli önlemleri alın.

- Aşırı rüzgarlı havalardan etkilenmemek için sofranızda B grubu vitaminleri içeren meyve ve sebzelere yer verin.

- Nemli havada kan dolaşımını hızlandıran besinleri sofranızdan eksik etmeyin. Bu arada melekotu gibi bitkilerle şifalı çaylar hazırlayıp için. Yağ tüketimini en aza indirgeyin. Bol balık, beyaz et, tahıl ve sebze yiyin.

Kaynak: Lezzet Dergisi
773
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.