Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Deliksiz uyku başucunuzda

Deliksiz uyku başucunuzda

Uyku sorunu yaşayanlara basit ama yararlı önerilerimiz olacak...

Kimimiz beş saat uykuyla yetinebilirken, kimimiz çok daha uzun süreye gereksinim duyar. Ancak uyku süresinden çok daha önemli olan, uykunun niteliği, yani ne kadar derin ve rahat uyuduğumuzdur.

Günümüzde her iki kişiden birinin uykusuzluk problemi çektiğini düşünürsek, uykusuzluğun ciddi bir hastalık olduğu ortaya çıkıyor.

Bazen uykusuzluk bir sağlık probleminden dolayı ortaya çıkabiliyor: Şeker hastalığı, kalp ve damar tıkanıklığı gibi. Uykusuzluğun üç ayrı tipi var: İlk uykuya dalarken, gece yarısı uykunun ortasında ve sabaha karşı. Uyku sorunu yaşayanlara basit ama yararlı önerilerimiz olacak...

Uyumak mecburidir

Uyku sırasında vücudumuz ve ruhumuz kendini yeniler, organlarımız yeni gün için enerji depolar, bağışıklık sistemi güçlenir. Kimi insan beş saat uykuyla yetinebilirken, başkası 11 saate gereksinim duyar. Uyku süresinden çok daha önemlisi, ne kadar süreyle derin ve ağır uyuduğumuzdur. Sabahları yataktan hemen kalkıyorsanız, o akşamki uyku size yetmiştir.

Yatağa bağlanmayın

Beyniniz uyumak ve uyanık kalma düşüncelerini karıştırmış olabilir. Böyle bir durumda yatağa bakmak bile size eziyet verebilir. En iyisi, 30 dakika yatakta uyanık durduktan sonra yeniden kalkın. Başka şeyler yapın.

Geç yenen yemekler

Ağır ve yağlı yiyecekler sindirim sisteminin uzun süre çalışmasına neden olur. Bu da bizi geceleyin uyutmaz. İşte bunun için yatmadan iki saat önce hiçbir şey yemeyin ya da yiyecekseniz bile tercihiniz hafif yiyecekler olsun.

Kahve, sigara ve alkol

Kahve, kola gibi içecekler ile sigara uyarıcıdır, uyutmazlar. Bunun için;

- 16.00'dan sonra kahve (ya da kola) içmeyin.

- Mümkün olduğu kadar sigara içmemeye çalışın.

- Uyumadan önce alkol almak istiyorsanız, bir kadeh kırmızı şarap ya da bir şişe birayla yetinin.

Sporun saati önemli

Spor, stresi engeller ve kaslarımızı gevşeterek rahat uyumamızı sağlar. Ama dolaşım sistemimizi de yüksek tempoya çıkarır. Yatmadan en geç üç saat önce dolaşım sistemini 'ateşlemeyi' kesin!

Akşam vakti heyecanı

Televizyon, bilgisayar, kitaplar ya da heyecanlı tartışmalar duyularınızı daima canlı tutar. Bu tür etkinlikleri yatak odasından uzak tutun.

Odanız aydınlık mı

Yatak odanız fazla aydınlıksa, derin uykuda geçireceğiniz süre azalır. Bu yüzden perdeleri kapalı tutun, parlak lamba ışığından kaçının.

Bitkisel sakinleştiriciler

Kimyasal uyku hapları ya da sakinleştiriciler sadece acil durumlar için kullanılmalıdır. Bağımlılık yapabilirler. Bitkisel maddelerden oluşan ilaçları kullanmakta fayda var.

Uyku ihtiyacı yaşa göre değişir

Her gün uyumamız gereken süre, yaşa göre farklılık gösterir. Yaş ilerledikçe uyku ihtiyacı azalır. Çocuklar ve gençlerin uyku ihtiyaçlarıyla süreleri ise daha fazladır. Aşağıdaki sıralamayı aklınızdan çıkarmayın. Eğer yaşınıza bu süreler uymuyorsa, uykusuzluk çekiyorsunuz demektir:

- 19-30 yaş: 7.5 saat

- 33-45 yaş: 7 saat

- 50-70 yaş: 6 saat

- 70 yaşın üzerinde: 5 saat

Kelebek
618
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.