Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Çok fazla et yemeyin!

Çok fazla et yemeyin!

Kurban Bayramı'nda günlük et tüketiminin kişi başı 100 gramı geçmemesi gerekiyor.

Kurban Bayramı'nda etle birlikte fazla protein alınmasının kişilerde hücre yenilenmemesine yol açacağını ve çocuklarda fiziksel büyümeyi yavaşlatacağını vurgulayan Jinemed Sağlık Merkezleri'nden Diyetisyen Suzan Elpe, bayramda günlük et tüketiminin de 100 gramı geçmemesi gerektiğini söyledi.

Kurban Bayramı ve onu izleyen günlerin et tüketiminin arttığı bir dönem olduğunu vurgulayan Jinemed Sağlık Merkezleri'nden Diyetisyen Suzan Elpe, "Kırmızı et, kaliteli bir protein kaynağı olup, B grubu vitaminler, demir ve çinko bakımında da zengindir. Yağlı etler aynı zamanda kalp hastalıkları için risk oluşturan doymuş yağlardan ve kalori açısında da zengindir.

Proteinler, vücudumuzun yapı taşlarıdır. Canlılığımızın devam etmesi için proteinlere ihtiyacımız var. Yetersiz protein alımında çocuklarda fiziksel büyümenin yavaşlaması yanında zihinsel gelişimde de gerileme olmaktadır. Yine yetersizliğinde vücudun hastalık yapan mikroorganizmalara karşı direnci azalmakta ve hücre yenilenmesi sorun olduğu için bazı hastalıkların gelişimi hız kazanmaktadır. Yetişkinler için günlük önerilen protein miktarı 0,8 gram - 1,1 kilogram arasındadır" dedi.

Diyetisyen Suzan Elpe, yüksek tansiyon, şeker, kalp, mide, gut gibi kronik rahatsızlıkları olanların Kurban Bayramı'nda dikkat etmeleri gerektiğini söyleyerek, etin yanında mutlaka protein alınmasını da önerdi. Diyetisyen Suzan Elpe, et tüketimi konusunda şu noktalara da dikkat çekti:

"En önemli protein kaynakları arasında süt, yoğurt, peynir, yumurta, tavuk, balık, kuru baklagilleri sayarken kırmızı etin de burada önemli bir yeri olduğu bir gerçektir. Günlük tüketilmesi gereken et miktarı, kişisel özelliklere göre değişirken, yaklaşık olarak 100–150 gram arasındadır. Elbette sağlıklı beslenme için haftada iki kez balık yemek ve tavuk, hindi etine de yer vermek gerekir. Etler C, E vitamini ve kalsiyumdan fakirdir. Bu nedenle mutlaka et ile birlikte bol sebze, meyve tüketilmesi beraberinde süt, yoğurt, ayran, cacık gibi kalsiyumdan zengin yiyeceklere, özellikle Kurban Bayramı'nda daha fazla yer verilmesi gerekmektedir."
2150
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.