Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Çocuğunuzu aşırı kilolardan koruyun

Çocuğunuzu aşırı kilolardan koruyun

Çağımızın en önemli hastalıklarından obezite maalesef artık çocukları da tehdit ediyor. Obezitenin en korkutucu yanı ileri yaşlarda diyabete neden olması, kalp damar hastalıkları riskini arttırması.

Bunu engellemek elbette mümkün...

Çocuklarda obezite, tüm dünyada çağımızın en önemli hastalıklarından biri. Özellikle ABD'deki veriler, aşırı şişmanlık olarak tanımlanan obezitenin artık çocuklarda salgına dönüştüğünü ortaya koyuyor. Araştırmalara göre Amerika'da her üç çocuktan biri obez. Bu artışın en önemli nedeni ise çocukların meyve suları, gazlı içecekler ve fast food tarzıyla hatalı beslenmeleri. Ayrıca teknolojinin gelişmesiyle birlikte çocukların hareketsiz bir yaşam sürmeleri de bir başka önemli faktörü oluşturuyor. Anne veya babanın obez olması da, çocuğun bu hastalığa yakalanma riskini yüzde 80 oranında artırıyor. Obezite sadece estetik sorun yaratmıyor, aynı zamanda ciddi sağlık sorunlarına da yol açıyor! Dolayısıyla çocuğun obez olmasını önlemek için bebeklik çağından itibaren önlem almak büyük önem taşıyor.

Hastalıklara davetiye çıkarıyor!

Çocuklarda obezitenin korkulan en önemli yönü, ileri yaşlarda diyabete neden olması ve kalp damartıastalıkları riskini artırması. Obezite ayrıca yüksek tansiyon, yağlı karaciğer hastalığı, safra taşları, kanser, uyku apnesi, sırt ağrıları depresyon ve daha pek çok hastalığın ortaya çıkmasını tetikliyor. Obez çocuklarda iskeletin taşıdığı yükün artması nedeniyle duruş bozuklukları da sık gözleniyor. Diğer yandan obezlerde hayat süresinin kısaldığı da bilinen bir gerçek.

Nasıl korunmalı?

Obezitenin temelleri aslında bebeklik döneminde atılıyor. Çocukları obeziteden korumak için bu dönemde anne sütüyle beslemek gerekiyor. Çünkü mamayla beslendiğinde bebeğin ne kadar yiyeceğine ebeveynler karar verirken, bunun aksine emzirmede bebek her zaman makul bir kilo alacak kadar emiyor. Öte yandan çocukluk çağında obeziteye yol açan risk etmenlerine karşı alınacak önlemler de büyük önem taşıyor. Çocuklar okulda günlük kalori ihtiyaçlarının yüzde 30'unu alıyorlar. Anne ve babanın çocuğun okulda nasıl beslendiğini takip etmesi ve yeme" alışkanlığını düzenlemesi gerekiyor. Bir başka önemli nokta da çocuğu gereğinden fazla meyve suyu tüketmeye teşvik etmemek. Çünkü sağlıklı olsa da meyve suyu, vücutta çok fazla şeker depolanmasına ve kalori alınmasına yol açıyor. Zaten meyveyi posasıyla yemek çok daha yararlı. TV ve bilgisayar bağımlılığı çocukları hareketsiz bir yaşama sürüklüyor. İşte bu noktada ailenin tutumu çok önemli. Ailenin çocuklarını haftada birkaç gün düzenli olarak bisiklete binme, koşma ve yüzme gibi sporlara teşvik etmesi şart. Ayrıca çocuğun günde 2 saatten fazla TV izlemesini ve bilgisayar başında zaman geçirmesini önlemekte de büyük yarar var.

Bunları biliyor musunuz?

Çocuğunuza örnek olmak için dengeli ve sağlıklı beslenin.

Hamburger, makarna, patates, pirinç, kek ve çikolata gibi fazla kalori içeren besinleri kısıtlayın.

Meyve suyu ya da gazlı içecekler yerine onları su içmeye teşvik edin.

Sebze, meyve, balık ve zeytinyağının ağırlıklı olarak tüketildiği Akdeniz diyetiyle beslenmesine özen gösterin.

Okulda ya da kreşte ne yediğini izleyin. Hatalı besleniyorsa yeme alışkanlığını düzenleyin.

TV karşısında ya da ayakta atıştırma tarzında beslenmeye engel olun.

(Formsante)
472
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.