Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Beyin Sağlığınızı Koruyacak Mucizevi Besinler!

Beyin Sağlığınızı Koruyacak Mucizevi Besinler!

Yağlar hayatta kalmamız ve akıl sağlığımızı korumamız için çok önemlidir. İşte beyin sağlığınızı koruyacak mucizevi besinler...

Güncellenme tarihi: 22.09.2017

Özellikle yağ asitlerinden 2 sınıf olan, omega 3 ve omega 6 beynin normal büyümesi ve gelişimi için çok önemli rol oynar. Amerika’nın 1 numaralı dermatoloğu ve Murad markasının kurucusu Howard Murad uyarıyor!

Bu açıklama somon gibi besinlere neden beyin besinleri dendiğini açıklar. Somon tıpkı diğer soğuk su balıkları, avokado, ceviz, keten tohumu ve zeytin gibi sağlığa yararı kanıtlanmış bir besindir. Sağlıklı yağlar diyetler listelerinde he zaman daha az vardır buna karşılık sağlıksız yağlar daha çok bulunur. Ancak Sağlıklı yağlar, A, D, E ve K gibi yağda çözünen vitaminleri vücudun her yerine taşımaya yardımcı olur, seks hormonlarını oluşturur, hücre zarı inşa eder, kötü kolesterolü iyi kolesterole dönüştürür; cilt, göz, tırnak ve saç sağlığına katkıda bulunur.

İnsanlar omega 6yı çoğunlukla refine edilmiş bitkisel yağlardan elde eder. Örneğin soya fasülyesi sayı fastfoodlarla ve işlenmiş gıdalarda oldukça yaygındır. Amerikan tarzı beslenmede alınan kalorinin %20'sinin bu kaynaktan geldiği tahmin edilmektedir. Bu çok fazla olan omega 6 ve yeterli olmayan omega 3 astım, kalp krizi ve kanserin pek çok türünde artış olmasının nedenlerinden biri olarak düşünülüyor. Aynı zamanda bu dengesizlik obezite, disleksi, depresyon ve hiperaktiviteyi tetikliyor.

Bu yağların iyi dengelenmesi aslında çok kolaydır. İşlenmiş gıdaların, fastfoodun ve doymamış yağların (mısır, ayçiçeği, soya) tüketimini azaltmak bunun için önemlidir. Bunların yerine daha çok yağlı balık (özellikle somon, sardalya, ringa balığı, uskumru, siyah morina, lüfer, ceviz, keten tohumu vb. yiyin. 

Lesitine izin verin! 

Yağlar ve temel yağ asitlerinin kompleks bir karışımı olan Lesitin hücre zarının bir ana bileşeni olarak canlı hücreler içinde bulunan yağlı bir maddedir. Yağımsı bir madde olan lesitin hücrenin yapısına girerek hücreleri, dokuları, organları onararak onları korumayı ve fonksiyonarını en üst seviyede çalışmasını sağlar. Beyin fonksiyonunu güçlendirici özellitedir, bellek düşünme yeteneği ve kas kontrolünde olumlu etkileri olan ve kolestrolün damar çeperlerinde birikimini ve safra taşını önleyen bir maddedir. Lesitin bakımından zengin besinler: Yumurta (GDOsuz!), soya ürünleri, karıbahar, fındık ve fındık yağı, turunçgiller, patates, ıspanak, iceberg marul ve domates.  

Antioksidanları yiyin!

Her zaman söylediğim gibi bitkiler en iyi antioksidan kaynağıdır. Turunçgiller ve taneli meyveler antioksidanın en bol kaynakları olmakla birlikte tüm meyve ve sebzeler antioksidan kaynağıdır. Koyu ve parlak renkli meyveler vitamiler bakımından oldukça zengindir. Eğer bulursanız en canlı meyve ve sebzeleri satın alın.

İşte yıldız meyveler:

-Yaban Mersini, Ahududu ve Çilek
- Nar
-Goji meyvesi
A vitamini kaynakları: Havuç , Mango,
C vitamini kaynakları: Kivi, Mango , Papaya, Kuş üzümü
E Vitamini kaynakları: Sebze yağları, Badem, Koyu yeşil yapraklı sebzeler, Buğday 

Baharat in tuz out! 

Hücrelerde ekstra su tutan ve onlara zarar veren tuz yerine yemeklerinizi tatlandırmak için şu faydalı ot ve baharatları kullanın. 

Zencefil: Bağışıklık sistemini güçlendirir. Kandaki yağ oranını düzenleyerek damarlarını koruyucu etkisi vardır. Şeker hastalığını tedavi edici etkisi vardır. Migrene iyi gelir. İçerisinde anti-enflamatuvar maddeler sayesinde ağrı kesici özelliği vardır. Ayrıca vücutta oluşan iltihabı da yok edici özelliktedir. Yapılan araştırmalara göre soğuk algınlığı ve gribal enfeksiyonlarda zencefilin tedavi edici etkisi kanıtlanmıştır. 

Zerdeçal: Kanserli hücreler ile mücadele ederek hücre yenilenmesini hızlı bir şekilde destekler. İlerleyen yaş ile birlikte gelen bunama ve Alzheimer’a yakalanma riskini büyük oranda azaltmaktadır. Anti bakteriyel özelliği sayesinde haricen uygulanarak cilt üzerinde ki yaraların tedavi edilmesinde etkilidir. Antioksidan etkisi sayesinde vücutta biriken zararlı maddelerin dışarı atılmasını sağlar. Kanı temizleyerek damar tıkanıklığını engeller. Kalp rahatsızlığı riskini azaltır. 

Sarımsak: Kötü kolesterolü düşürür, kalp sağlığını korur ve tansiyonu dengeler. eşitli araştırmalarda, düzenli olarak çiğ veya az pişmiş sarımsak tüketmenin kolon ve mide kanseri başta olmak üzere çeşitli kanser türlerine yakalanma riskini önemli oranda azalttığı belirlenmiştir.

Kimyon: Tam bir A vitamini olan kimyon ayrıca C,E ve K vitaminlerini içermektedir. Yabancı maddeler ve serbest radikallere karşı etkili antioksdian içerdiği için bağışıklık sisteminin hastalıklarla mücadele etmesine yardımcı olur. 

Acı Kırmızı Biber: Vücut ısısını artırarak kan dolaşımını hızlandırır. Bir iltihap sökücü ve enfeksiyon giderici olması nedeniyle artirit ağrılarına çok iyi gelir. Diyabet ve sedef hastalarında da tedavi edici olarak kullanılır.

Hardal Tohumu: İçeriğinde C, K ,E ve B vitaminleri bulunmaktadır. Aynı zamanda hardal içerisinde fosfor, magnezyum, kalsiyum, potasyum ve demir mineralleri barındırır. Kan basıncını düşürerek, kan basıncının dengelenmesini sağlamaktadır. 

 

8514
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.