Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Az uyku ömrü kısaltıyor

Az uyku ömrü kısaltıyor

Bilim adamlarının yaptığı araştırmalara göre, 3 saatlik uykuyla dinç olmak mümkün. Ancak az uyku hem ömrü kısaltıyor, hem de şeker riskini artırıyor... İşte tıp dünyasından son raştırmaların sonuçları.

Uykuyu üç saate indiren gen bulundu
İnsanların günde üç saat uyuyarak düzenli bir hayat sürmesine imkan tanıyan bir gen keşfedildi. Amerikalı bilim adamları, günde 6 ila 12 saat uyumazsa stres belirtileri gösteren meyve sineklerinin bir genini değiştirerek uyku süresini 3 saate indirmeyi başardı. Bilimadamları, insanlar için de genetik ilaçlarla uyku süresinin 3 saate indirilebileceğini belirtiyor. Ancak genetik değişime uğrayan sineklerin ömrü daha kısa oldu.

Çok uyuyun! Şeker riskini azaltın

Boston Üniversitesi'nin yaptığı araştırmaya göre, az uyumak diyabete yol açıyor. 5 saat uyuyanların diyabet riski yüzde 220, 6 saat uyuyanların ise yüzde 60 artıyor. Uzmanlar ideal uyku saatinin 7-8 olduğuna dikkat çekiyor.

Kemik kırılmasına karşı hap etkili değil
İngilterede'ki Aberdeen ve York Üniversiteleri tarafından yapılan araştırmalar, D vitamini ve kalsiyum tabletleri kullanmanın yaşlılarda sık görülen kemik kırılmalarını engelleyemediğini ortaya çıkardı. Bilim a-damlarına göre, kemiklerini korumak isteyen yaşlıların tek yapması gereken doğal yollardan D vitamini almak. D vitamini somon gibi yağlı balıklarda, sütte ve süt ürünlerinde bulunuyor.

Antibiyotikler kalp riskini azaltmıyor

ABD'de kalp rahatsızlığı bulunan 8 bin 162 kişi üzerinde yapılan araştırma, antibiyotiklerin kalp krizini önlemede etkisi olmadığını ortaya çıkardı. Daha önce yapılan araştırmalarda, kalp krizi geçirenlerin yüzde 75'inden fazlasının atardamarlarında 'chlamydia pnömoniae' adlı bakterinin bulunduğu ve buna karşı antibiyotik kullanımının, riski azalttığı belirtilmişti.
975
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.