Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Astımı nasıl yenersiniz?

Astımı nasıl yenersiniz?

Bitmez tükenmez öksürükler ve hırıltılı solunum...İki adım atmakla oluşan nefes darlığı, çarpıntı...Uykusuz geceler...İşte astım!

Özellikle havaların değişken olduğu sonbahar aylarında daha sık ortaya çıkan astım krizleri için endişelenmeniz gerekmiyor. Çünkü size bir rehber hazırladık.

Astım, akciğerler içindeki hava yollarının, yani bronşların çeşitli uyaranların etkisiyle yaygın olarak daralması sonucu gelişiyor. Ortaya çıkmasında hem genetik, hem çevresel faktörler etkili. Astımla baş edebilmek için hasta ve yakınlarının birlikte eğitilmesi gerekiyor.

Kadınlarda daha sık görülen bir hastalık. Pek çok türü var. Alerjik ve alerjik olmayan olarak ikiye ayrılıyor. Ev akarları, evcil hayvanlar, polenler, küfler alerjiye neden olan maddeler. Alerjen bulunmayan türde; nezle, gribal enfeksiyonlar, soğuk ya da kirli hava, sigara dumanı, parfüm kokusu, gıda katkı maddeleri ve stres etkili oluyor.

Mesleksel astım, kişinin çalıştığı ortamda karşılaştığı etkenlerden ortaya çıkıyor. Koruyucu maske kullanımının yararı olabilir.

Egzersiz astımı efor sırasında ortaya çıkan bir tür.Deride sıcaklık, kızarma, kaşıntı ve kuru öksürükle birlikte seyrediyor. Egzersizden 4 saat öncesine kadar yemek yemeyin, ilaç almayın. Çok sıcak ve nemli havada egzersiz yapmayın.

Gece astımı olan kişiler, sabaha karşı, öksürük, hırıltı ve nefes darlığı ile uyanıyor. Yatak odası bu türde çok önemli. Evcil hayvanları odanıza sokmayın. Oda ısısının soğuk olmamasına, yün, yorgan, yastık gibi eşyalarda akarlarla mücadeleye dikkat edin.

Kronik astım,medikal tedaviye çok fazla yanıt vermiyor. Bilinçsiz ilaç kullanmayın. Alerjik maddelere dikkat edin.

Yiyeceklere bağlı astımda proteinler ile dondurulmuş gıdalar, ve fast foodlardaki katkı maddeleri sülfitler rol oynuyor.Bu yiyeceklerin uzun süre dayanması için kullanılan sülfitler, krizleri tetikliyor. Aşırı tuz ve alkol tüketmemeye de dikkat edin.

Gastrik astım, mide içeriğinin yemekborusuna kaçmasıyla oluşuyor. Buna reflü deniyor. Mide fıtığı olanlarda yaygın. Hafif yiyin ve 3 saatten önce sırtüstü yatmayın.

Astımla mücadelede besinler önemli rol oynuyor. A,C,E vitamini içeren besinler vücudun direncini arttırıyor.

Kaynak: Formsante
820
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.