Mahmure

Sağlık

Erkek Sağlığı

Soğuk algınlığı için öneriler!

Soğuk algınlığı için öneriler!

Kış aylarının yaklaşmasıyla soğuk algınlığı vakaları da artmaya başladı. Soğuk algınlığı nedenlerini bilmeli ve korunmak için bu önerileri dikkate almalısınız.

Soğuk algınlığının asıl nedeni "soğuk" değil, organizmanın vitamin eksikliği, yetersiz uyku, yorgunluk, stres gibi nedenlerle zayıf düşmesidir.

Korunmak için neler yapılabilir?

- Bağışıklık sisteminizi güçlendirin.

- Dengeli beslenin. Meyve sebze ağırlıklı beslenin, fazla et tüketmeyin.

- Hastalık riski yüksekse bol bol C vitamini alın.
Örneğin her gün 2 kivi, 1 greyfurt, 1 yeşil biber veya 2 kaşık lahana turşusu yiyin.

Eğer sigara kullanıyorsanız, nikotin C vitaminini öldürdüğü için 2 kat daha fazla C vitamini almanız gerekir.

- Hareket edin ve soğuğa karşı vücudunuzun dayanıklı olmasını sağlayın. Hareket edin, yüzün, saunaya gidin, soğuk duş alın, hava yağmurlu olsa dahi temiz havada yürüyüşler yapın. Spor yaparken aşırıya kaçarak vücudunuzu yormayın.

- Oda havasını iyileştirin. Kuru hava mukozayı virüslere karşı zayıf düşürür. Hava nemlendiricileri kullanın veya saksı çiçeklerini temin edin. Odayı aşırı ısıtmayın, düzenli olarak havalandırın. Hava cereyanının oluşmamasına dikkat edin.

- Virüslerden korunun.

- Soğuk algınlığı dönemlerinden kalabalık ortamlarda, kapalı mekanlarda bulunmayın. Hasta insanlarla öpüşmeyin, 1.5 m den fazla yaklaşmayın.

- Ellerinizi düzenli yıkayın.

- Çok kalın veya ince giysiler giymeyin. Havaya göre giyinin. Vücut üşüdüğü zaman kan akışını hızlandırarak ısı kaybını dengelemeye başlar. Bu durumda mukoza tabakasının beslenmesi için gereken kan azalır ve sonuçta hastalığın ortaya çıkması için uygun zemin hazırlanmış olur. Islak elbiseleri üzerinizde bekletmeden hemen değiştirin, saçlarınızın ıslak olmamasına da özen gösterin.

- Stres altındaki insanlar hastalanmaya daha elverişlidir. Her gün düzenli olarak dinlenin. Gevşeme egzersizleri yapın. Kapıyı kapatın, ışığı azaltın, derin nefes alıp verin, kaslarınızı gerin, ona kadar sayın ve gevşeyin. hareket edin ancak akşamları spor yapmayın çünkü uyumakta zorluk çekebilirsiniz.
750
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.