Mahmure

Sağlık

Erkek Sağlığı

Göz damlası körlüğe neden olabilir

Göz damlası körlüğe neden olabilir

Ne olacak ki, altı üstü bir göz damlası' deyip geçmeyin. Göz damlalarının yanlış kullanımı ciddi görme kayıplarına neden olabilir.

Göz damlalarının yanlış kullanımı körlüğe kadar gidebiliyor. Memorial Göz Merkezi'nden Op. Dr. Mustafa Temel, göz damlası kullanırken dikkatli olunması gerektiğine işaret ederek "Ne olacak ki, altı üstü bir göz damlası' deyip geçmeyin. Göz damlalarının yanlış kullanımı ciddi görme kayıplarına neden olabilir" dedi.

Usulüne uygun damlatın!
Göz damlasının usulüne uygun damlatılmamasının, bazen tedavinin etkili olmamasına neden olabileceğini ifade eden Op. Dr. Temel, "Etkili tedavi için, damlanın gözün içine tam olarak girmesi ve damladan sonra bir süre gözün açık tutulması gerekir. Aksi takdirde damla ya hiç göze girmez ya da girmiş olsa bile hızla ve sıkıca gözün kapanması ile dışarı çıkar. Böylece damla yeteri kadar etkili olmaz, hatta tamamen etkisiz kalabilir" dedi.

Tanıdık tavsiyesi yerine uzmanına danışın
Op. Dr. Mustafa Temel yapılan bir diğer yanlışın ise damlaların uzmanına danışılmadan kullanılması olduğunu söyledi. Bazı göz damlalarının üretim amacı dışında kullanılmasının, özellikle de asla kullanılmaması gereken durumlarda kullanılarak son derece olumsuz sonuçlar doğurabileceğini ifade ederek "Hatta görmenin tamamen kaybına bile yol açabilir. Örneğin kortizonların belli bazı kornea hastalıklarında kullanılması, gözün delinmesine bile yol açabilir. Yine örneğin göz bebeğini genişleten damlalar bazen aşırı ve hızlı göz tansiyonu yükselmesine, hastanın büyük sıkıntılar çekmesine ve tedavide büyük zorluklara neden olabilir" diye konuştu.

Kortizonlu damlaların uzun süre kullanılması katarakta neden olabilir
Op. Dr. Mustafa Temel, diğer ilaçlarda olduğu gibi göz damlalarında da bazen yan etkiler görülebileceğinin altını çizdi. Özellikle önerilen kullanıma uygun davranılmadığında riskin artacağını belirten Op. Dr. Temel, "Bu yan etkiler ilaçtan ilaca çok değişik olabilir. Örneğin kortizonlu damlaların uzun süre kullanılması göz tansiyonunun yükselmesine, katarakt oluşmasına neden olabilir. Bu nedenle, göz tedavisi sırasında doktorun önerdiği kullanım şekline uyulmalı ve istenilen kontrollere zamanında gelinmelidir" dedi. Doktor kontrollerinin bir nedeninin de kullanılan ilaçların yan etkilerini takip etmek olduğunu söyleyen Op. Dr. Temel, zamanında kolayca çözüme kavuşturulabilecek bir yan etkinin, kontrole gidilmediği takdirde olumsuz sonuçlara yol açabileceğini de dile getirdi.
806
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.