Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Zihniniz için de egzersiz...

Zihniniz için de egzersiz...

Sıkı bir egzersiz, üzerinize çöken karamsar bulutları dağıtmaktan çok daha fazlasını yapar. Dikkatinizi keskinleştirir, strese iyi gelir, enerjinizi tazeler ve yaratıcı düşünceyi geliştirir.

Güncellenme tarihi: 12.05.2014
Sağlıklı bir yaşamın sırları elinizin altında, tıklayın.

Düzenli egzersiz, sadece kendinizi fiziksel olarak iyi hissetmenize değil aynı zamanda dikkatinizi toplayabilmenize, stresten fazla etkilenmemenize de yarar. Bunların yanında enerjinizi tazeleyip, yaratıcılığınızı da geliştirir.

Günün stresini azaltmak ve daha enerjik hale gelmek istiyorsanız yogayı denemelisiniz. Yoga, stresli olduğunuzda gerginleşen kaslarınızı kan dolaşımınızı artırarak rahatlatıyor. Yavaş ve derin nefes alma üzerinde yoğunlaşmak, kalbinizin temposunu da düşürerek rahatlamanıza yardımcı oluyor. Aslında yoganın faydaları saymakla bitmiyor. Tüm ana kaslarınızı kuvvetlendirerek vücudunuza denge getiriyor. Yoga yaparken öne eğilmek, basit ve her yerde yapabileceğiniz bir hareket. Ayakta durarak, kollarınızı başınızın üstüne, yukarı doğru uzatıp derin nefes alın. Nefesinizi verirken, belinizin hizasına kadar eğilerek ellerinizi yere doğru uzatın. Üç kez nefes alıp verme boyunca bu pozisyonda bekleyip, her seferinde bir omuru doğrultacak şekilde yavaşça ilk pozisyona dönün. Bu hareketi 5 kez tekrarlayın.

Daha yaratıcı olmak için yüzme...

Sıkıntıyı yenmek için koşu yapabilirsiniz. Koşarken hızı, kuvveti ve akışı hissederek sıkıntılarınızdan kurtulabilirsiniz. Koşmayı sevmiyorsanız tempolu bir yürüyüş de yapabilirsiniz. Uzmanlar 10 dakikalık ortalama bir egzersizin moralinizi düzeltmeye yeterli olduğunu söylüyor. Uzun süreli egzersiz sırasında vücut, ürettiği endorfin ve fenilasetik asit (doğal bir antidepresan) gibi nörokimyasalları serbest bırakıyor. Bu da rahatlamanızı sağlıyor. Üstelik koşmak ve tempolu yürüyüş vücudun alt kısımlarını şekillendirmek için en ideal sporlardan biri. Düzenli olarak koştuğunuz takdirde saatte 650 kalori yakabilirsiniz. Kendinizi formda ve moralinizi de yüksek tutmak için koşu mesafesini de uzun tutmanız gerekiyor. Egzersizden azami seviyede faydalanmanın yolu, en az yarım saat boyunca koşmak veya hızlı tempoda yürümek.

Konsantrasyonunuzu yükseltmek için biraz kaba bir spor gibi görünse de kickbox'ı deneyebilirsiniz. Egzersizlerin zamanla sıkıcı hale gelmesini önlemek için kickbox gibi koreografik egzersizler yoluyla özel hareketler öğrenmek, odaklanmanızı kolaylaştırır. Kickbox da koşuda olduğu gibi saate 650 kalori yakmanızı, kollarınızı, bacaklarınızı ve kalçanızı şekle sokmanıza yardımcı olur. Hareketler ne kadar komplike olursa, odaklanmanız da o kadar yoğunlaşır.

Yaratıcı olamamaktan şikayetçi iseniz yüzme sporunu deneyebilirsiniz. Uzmanlara göre tekrar eden hareketlere dayalı egzersizler, daha serbest düşünmeye yol açacak şekilde beyin dalgalarında ufak değişikliklere neden oluyor. Bir havuzda kulaç atıyorsanız, kulvar çizgilerinden başka dikkatinizi yöneltecek çok az şey vardır. Ne yaptığınıza fazla odaklanmanız gerekmediği için zihniniz serbest kalabilir. Ayrıca omuzlarınıza biçim vermek, kalçanızı güçlendirip kol ve bacaklarınızı çalıştırmak için de ideal bir egzersizdir. En sevdiğiniz stilde en az 20 dakika boyunca yüzmekle hem fiziksel hem de ruhsal sağlığınıza katkıda bulunacaksınız.

Amacınız enerjinizi tazelemek ise Tai Chi tam size göre. Tai Chi, enerjiyi harcamaktansa, onu muhafaza etmek için tasarlanmış bir spordur. Vücutta oksijen dolaşımını kolaylaştıran derin nefes egzersizleriyle birlikte yapılan yavaş, akıcı hareketler, iç gücünüzü artırır. Bu yavaş hareketler, dengenizi ve duruşunuzu geliştirmenin yanı sıra, bacaklara ve kalçaya da biçim verir.

Sağlıklı bir yaşamın sırları elinizin altında, tıklayın.
676
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.