Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Yazın verdiğiniz kiloları geri almayın!

Yazın verdiğiniz kiloları geri almayın!

Yaz aylarında yaşamak ve beslenmek daha kolayken, yaz sonunun yaklaşması birçoğumuzu hüzünlendiriyor ve beslenme tarzı konusunda da endişelendiriyor. Oysa sağlıklı yaz besinlerinden seçerek bu yazı kış aylarında yaza hasret duymayacak şekilde sonlandırmak kendi ellerimizde!

Yaz mevsimi süresince yapılması gerekenlerden biri ağır yiyeceklerden kaçınmaktır. Dünya çapında beslenme otoritelerinin yaptıkları değerlendirmelerde de aynı sonuca ulaşılmaktadır. Yaz mevsiminde toplam enerji ve yağ alımının azaltılması sağlık açısından daha uygundur.

Eğer yaz mevsiminde verdiğiniz kiloları son bahar ve kış mevsimlerinde de korumak istiyorsanız yapmanız gerekenler sandığınızdan daha basit.

Yaz mevsimi boyunca en sık tüketilen besinlerden biri salatalardır. Salatalar yoğun vitamin ve antioksidan içerikleri nedeniyle oldukça sağlıklı seçimlerdir eğer doğru salatayı seçebiliyorsak. Salataların çoğuna yağlı soslar ve mayonezin eklenmesi, salata yemenin sağlıklı boyutunu oldukça zedeliyor. Yağlı salataların kalori yüklü olduğunu unutmadan, kendi salatanızın sosunu hazırlamak size kış aylarında da formda bir beden sağlamada yardımcı olacaktır.

Bunaltan havaların ekstra kalori olarak bedenimize dönüş yolu içecekler ile olur. Yaz mevsimi süresince içecekler elden düşmez. Fakat seçilen içeceklerin çoğu kalori deposudur. Alkollü ve/veya şekerli içeceklerin verdikleri fazla enerji yaz mevsiminde verdiğimiz kiloların son baharda bize geri dönmesine neden olabilir. Bunu engellemek için enerji içeren içecekler yerine su, doğal maden suyu ve ayran tercih edebilirsiniz.

Dondurma, yaz aylarının vazgeçilmezidir. Kış aylarında daha az tükettiğimiz dondurmanın son zamanlarında tadını çıkarmak için abartılı miktarlarda tüketmek de, enerji alımımızın arttırarak kilo almamıza yol açabilir. Bu nedenle tüketim miktarları konusunda dikkatli olmak ve taze sütten yapılmış dondurmaları tercih etmek gerekir. Her gün 1–2 top taze sütten yapılmış dondurma ile gün tatlandırılabilir.

Yaz aylarındaki hareketlilik hiçbir mevsimde görülmez ve yaz sonunda bu hareketlilik kaybolduğunda vücudun günlük olarak harcadığı enerji azalacağından ötürü de verilen kilolar geri alınabilir. Yaz aylarının son güzel günlerinden yararlanarak fırsat buldukça yüzmek ve akşam yürüyüşlerine çıkmak kilonuzu kontrol altına almak konusunda yardımcıdır. Fakat yaz bitti deyip fiziksel hareketliliği bir yana bırakmak, bel çevrenizi kalınlaştırır ve yaz süresince verdiğiniz kiloları geri almanıza neden olabilir. Bu nedenle son bahar ve kış mevsiminde de haftada en az 3 gün günde yarım saat yürüyüş yapmaya özen göstermelisiniz.

Dyt. Nil Şahin Gürhan
nil@nildiyet.com
www.nildiyet.com
0 216 348 73 15
668
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.