Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Yaz şişmanlığına dikkat!

Yaz şişmanlığına dikkat!

Yaz aylarında ter kaybı ve hareketsizlik yüzünden vücut dengesinin bozulduğu, meşrubat, dondurma gibi kalorisi yüksek besinlerin aşırı tüketilmesinin şişmanlığa neden olduğu açıklandı.

Diyetisyen Yeşim Temel Özcan, yaz aylarında et, kızartma ve fast- foodlardan uzak durulmasını, günde en az 3 litre su içilmesini, bol bol meyve ve sebze tüketilmesi önerdi.

Özcan, "Öğün atlanmaması lazım. Her sabah mutlaka hafif bir kahvaltı da gerekli. Meşrubat ile dondurma türü yiyecekler az tüketilmeli'' dedi. Bilinçsiz diyet yapanların da tehlikede olduğunu belirten Özcan, "Radikal diyetlerde vücut, yağ yerine kas ve su kaybına uğrar" diye konuştu.

Diyetisyen Yeşim Temel Özcan, metabolizmanın yaza 1- 0 yenik başladığını belirterek, yaz aylarında daha çok kilo alındığını söyledi ve şöyle devam etti:

"Yazın aşırı sıcaklar, ter kaybı gibi olumsuzluklar nedeniyle metabolizma yavaş çalıştığı için kilo almak daha kolay oluyor. Yazın ev dışında daha çok yemek yeniyor, daha geç saatte uyunuyor ve daha geç kalkılıyor. Tüm bu olumsuzluklar dengeyi bozduğu için ne yense kilo aldırıyor sözü de gerçekleşmiş oluyor."

Yaz aylarında içinde et olan yemeklerden, dondurmadan, hamburger, sandviç gibi fast- food'lara, yağda kızartılmış yiyeceklerden uzak durmak gerektiğini ifade eden Özcan, sebze ağırlıklı yemeklerin tercih edilmesi gerektiğini söyledi. Yaz aylarında öğün kavramının kalktığını ve düzensiz beslenmenin gündeme geldiğini belirten Özcan, şunları söyledi:

"Öğün atlanması, kilo almaya davetiyedir. Bu da yaz aylarında çok fazla oluyor. Öğün atlandığında metabolizma duruyor ve böylelikle yağ depolama kapasitesi artıyor. Üç öğün düzenli yemek yenirken sebze ve meyve ağırlıklı beslenilmeli. Fast- food yenecekse, içinde kola, patates ve hamburger olan mönü değil, tek hamburger ve ayran tercih edilmeli. Et ve tavuk ise ızgarada pişirilmiş olarak yenmeli. Dondurma tüketimi de yaz aylarında arttığı için kiloya neden oluyor. İki top dondurmadan fazlası yenmemeli. Ayrıca yazın çok ter kaybı olduğu için mutlaka 3 litre su içilmeli.''

Diyet yapanların mutlaka bir diyetisyene danışmaları gerektiğini de belirten Özcan, "Diyet listesi kişinin yaş, boy, kilo, cinsiyet ve vücudunun ihtiyacına göre hazırlanır" dedi.

Yaz aylarında yapılacak diyetlerde de bol sıvı içeren mönülerin tercih edilmesi gerektiğini kaydeden Özcan, radikal diyetlerde kişide yağ yerine kas ve su kaybı oluştuğunu, yağların vücuttan atılmadığını ve bunun da başta kansızlık, tansiyon düşmesi olmak üzere pek çok hastalığa neden olduğunu söyledi.
1060
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.