Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Yaz sıcaklarında nasıl beslenmeli?

Yaz sıcaklarında nasıl beslenmeli?

Yaz sıcaklarında sağlıklı beslenmek ve zindeliği korumak için dikkat edilmesi gerekenler var. Bunaltan havalardan yediklerinize özen göstererek korunabilirsiniz.

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Sıcak havalarda aşırı yağlı ve şekerli yiyecekler yerine su, vitamin ve mineni yüksek meyve, sebze ve tam tahıllara dayalı bir beslenme şekli daha uygundur.

İçtiğiniz suya limon sıkın, nane atın

Yaz sıcaklarında sağlıklı beslenmek ve zindeliği korumak için dikkat gerekenler var. Bunaltan havalardan yediklerinize özen göstererek korunabilirsiniz. Sıcak havalarda aşırı yağlı ve şekerli yiyecekler yerine su, vitamin ve içeriği yüksek meyve, sebze ve tam tahıllara dayalı bir beslenme şekli daha uygundur. Akdeniz diyeti bunun için en uygun örnektir.

Akdeniz diyeti ömrü uzatıyor

Balık, zeytinyağlı sebze, meyve ve salata iyi bir yaz mönüsü seçimidir. Ayrıca sıcakla birlikte terleme oranı için elektrolit dengesini sağlayacak yoğurt, ayran ve cacık tüketimi de unutulmamalıdır. Kızartmalar, aşırı yağlı gıdalar ya da sakatatlar yerine ızgara, but ve haşlama olarak hazırlanmış, yağı alınmış eder yenilmeli. Omega-3 yağ asitlerini içeren balık haftada iki kez tüketilmeli. Kan şekerinin hızla yükselip, hızla meşine sebep olan yağlı, şekerli ve ağır tatlılar yerine dondurma veya sütlün tüketilmeli.

Şimdi hangi balığın mevsimi?

Yaz tatlısı dondurma

Yaz aylarında da, tıpkı diğer zamanlarda olduğu gibi, yatmadan iki saat önce yemeyi kesmek uygundur. Ancak öğün, küçük bir ara öğün şeklinde olmalıdır. Akşam ise saat 20 civarında, en geç 21'de yenebilirse, çok iyi olur. Ancak yaz akşamlarında davetler ve özel geceler daha fazla olur. Bu durumda ideal yemek saatlerine uymak zorlaşır. Ben böyle durumlarda iki küçük öğün öneriyorum; saat 21'de kadar yemek yemeyi beklerseniz çok acıkırsınız ve açlığınızı kontrol edemezsiniz. Bu durumda bulunduğunuz ortama göre, saat 19 gibi, peynir ve salata veya 10-15 fındık ile kuru kayısı veya ayran ile grisini veya 1 dilim ekmek-peynirden oluşan küçük bir öğün yapabilirsiniz.

Saat 21'de ise başlangıç yemeği ve salatayı yemeyip, sadece ana yemeği yiyerek, aşırı kalori alımından kaçınabilirsiniz. Yazın ağır tatlılar yerine, dondurma veya meyveli tatlılar seçmeniz gerektiğini de unutmayın. Kremalı ve mayonezli yiyeceklerden yazın uzak durulmalıdır. Bu besinler sıcak hava sebebiyle çabuk bozulduğu gibi, sindirim açısından da vücudu zorlar.

Yaşlılar ve çocuklar ayrıcalık ister >>>

1704
dahafazlası
YORUMLAR

bol bol yeşillik mevsim sebzeleri...mevyeleri.. bu sıcaklarda zaten içimiz hiç bir şey almıyorken vücudumuzdaki toksinleri atmamız bakımından en faydalı olan karpuz ve kavunu soframızdan eksik etmemeliyiz... kızarma,karbonhidrattan uzak durmalıyız...

getipuf 04.09.2009 06:30:58

sıcakta az yeğlı mümkünse yağsız yemeye özen gösterilmeli.sulu gıdalar tüketilebilr bence.ve bol bol meyva yemek çok etkili olacaktır.alerjilerde falan.domates ve yumurtayı çok tüketmemeli çünkü alerji yapabiliyo.tatlılardan yenileceks edondurma tercih edilmeli yada sütlü tatlılar.şerbetten kaçınılmalı sıcaklarda

zuzu444 09.08.2009 16:25:20

çok güzel bir konu yazıl yağlı yiyeceklerden kaçmak lazım ben genelde içinde bol su barındıran yiyecekleri tercih ediyorum karpuz kavun salatalık en çok tükettiğim yiyecekler arasında

akkuzu82 25.07.2009 11:02:20

akdeniz diyeti ni uygulamaya karar vermiştim ancak mandıra ürünleri tüketiminin ayda 1-2 gibi porsiyon olması beni bu diyetten caydırdı;zira peynir yoğurt ve kefir delisiyim..elbette herşeyin fazlası zarar fakat bence süt ve süt ürünlerinin olmadığı birgün geçirmek bana sakıncalı geliyor..

marjolina 25.07.2009 10:30:26
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.