Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Yaz geliyor, kilolar ne olacak?

Yaz geliyor, kilolar ne olacak?

Yaz kapıda, peki formunuz ne durumda? Eğer bu soruyla yüzleşmekten korkanlardansanız, egzersizlere başlayın. Ama doğru yöntemi seçerek, kurallarını benimseyerek!

Her ne kadar bu sene kış aylarını bahar gibi geçirsek de, bahar ve yaz ayları yaklaştı; herkes incelme derdine düştü! Ne var ki birçokları spor yapmaya başladıktan bir süre sonra yoğunluk, hastalık gibi bahaneler bulup devamını getiremez. Ancak unutmamak gerekir ki; formda bir vücuda sahip olmak için egzersizi düzenli yapmak şart! Eğer siz de yaz aylarında kilolarınızdan şikayet etmek istemiyorsanız, şimdiden kendinize bir egzersiz programı çıkarmalısınız... Unutmayın; şok rejimlerle incecik olmayı başarsanız bile, hayatınızda egzersiz olmadığı müddetçe vücudunuzu tam anlamıyla forma sokmanız nerdeyse imkansız! Tabii en önemli sorun, sporu hayatınıza nasıl ve ne şekilde sokacağınız ve onu hayatınızda tutmaya nasıl devam edeceğiniz...

Evde mi spor salonunda mı?

Evdeki yürüyüş bandınız artık yalnızca dekoratif amaçlı olarak varlığını sürdürüyorsa bir spor salonuna üye olmak doğru bir karar olacaktır! Ancak spor salonuna üye olmak için gerçekten vaktiniz yoksa, egzersizleri evde de yapabilirsiniz. Ev egzersizlerinde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, hareketleri doğru ve etkili olarak yapmak. Bu yüzden, önce özel hoca eşliğinde çalışıp, daha sonra evde yalnız çalışmaya başlamak doğru bir karar olacaktır.

Spor salonu nasıl olmalı?

Seçtiğiniz merkezde aletlerin son teknoloji ürünü ve çeşitli olması önemli. Ancak daha da önemli olan eğitmen sayısı. Özellikle ilk günlerde yanınızda sürekli bir hoca olması, aletleri doğru kullanmanız açısından önemli. Eğer formdaysanız; spinning, kickbox, power body gibi kondisyon isteyen derslere yazılabilirsiniz. Ama yeni başlıyorsanız bu aktiviteler için acele etmeyin...

Sporun da psikolojisi olur

İşten yorgun çıktığınız bir akşam, "Bugün çok yorgunum, yarın gitsem ne olur? Kilo bile vermedim zaten, işe de yaramıyor!" diye kendinizi kandırabilirsiniz. Bunlar sadece bahane... Motivasyonunuzu geri kazanmak için kararlı olun! Çok yorgunsanız, yalnız ısınma hareketlerini yapın. Ardından devam etmek isteyeceğinizi göreceksiniz. Egzersizler sonrasında da kendinize ödül vermeyi unutmayın!
2058
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.