Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Yağlı balık, kalp sağlığını koruyor

Yağlı balık, kalp sağlığını koruyor

Haftada en az 2 kez yağlı balık tüketerek, kalp hastalığı riskinin azaltabilirsiniz.

İngiltere Cardiff Üniversitesi Biyolojik Bilimler Yüksekokulu öğretim üyesi Prof. Dr. John Harwood, vücudun sağlıklı olabilmesi için çoklu doymamış yağ asitlerinden olan "Omega-3"e de ihtiyacı bulunduğunu belirtti. Prof. Dr. Harwood, bunun çocuk beyni gelişmesinde, yetişkinlerin doğru beyin fonksiyonları göstermesinde, kalp-damar ve iltihaplı hastalıklar ile kanserin önlenmesinde etkili olduğunu vurguladı.

"Omega-3" yağ asidinin balık yağı ve balık ciğeri yağı ile keten tohumu yağında bulunduğunu belirten Prof. Dr. Harwood, "Özellikle sardalya ve uskumru gibi yağlı balıkların etinde, morina gibi balıkların da karaciğerinde bulunur" dedi.

Prof. Dr. John Harwood, sözlerine şöyle devam etti: "Türk insanında iyi huylu kolesterol düşük, kötü huylu olan ise yüksek. Ayrıca kandaki 'trigliserid' düzeyi de yüksek. Bu nedenle Türk insanı kalp hastalıkları açısından Avrupalıları göre daha yüksek riske sahip. Ancak haftada en az 2 kez yağlı balık tüketerek kalp hastalığı riskini azaltabilirsiniz."
928
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.