Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Yağ yiyerek de formda kalınır!

Yağ yiyerek de formda kalınır!

Yağlar en önemli enerji kaynaklarımızdan biri. Ve aynı zamanda bizi de en çok korkutan besinlerden. Kilo, kolestrol derken yağları hayatımızdan çıkarmaya çalışıyoruz. Oysa, sağlıklı zayıflamanın yolu, yağı kesmek değil, doğru kullanmak.

yağ

Vücudumuzdaki A, E, D ve K vitaminleri yağda eriyor. Yağ, besleyici maddelerin taşınmasına ve emilmesine yardımcı oluyor, yağ lipitlerini kontrol altında tutuyor. Yağlar doymuş ve doymamış olarak ikiye ayrılıyor. Bunlar, kandaki kolestrol miktarını farklı şekilde etkiliyorlar. Hayvansal besinlerde bulunan doymuş yağlar; kolestrol miktarını arttırıyor, bitkisel yağlar ise düşürüyor. Tekil doymamış yağlar kann kolestrolünü kontrol altında tutup kalp sağlığımızı koruyorlar. Özellikle balıkta bulunan bir grup yağ asidi trombosit kümelenmesini de önleyerek damar sağlığına katkıda bulunuyor.

Yağı tamamen kesmek, vücut açısından sakıncalı ve zayıflamaya yardımcı değil. Dünya Sağlık Örgütü, günlük enerji ihtiyacımızın yüzde 30'unu yağlardan almamızı öneriyor. Sağlıklı beslenmek için, her Tipp yağı içeren diyetleri tercih etmelisiniz.

Bitkisel yağların faydaları saymakla bitmiyor. Ancak yüksek dozda tüketmemeye de özen göstermek gerekiyor. Adaçayı, anason, biberiye, gül, kekik, limon, nane, melisa, rezene, sarmısak, yağları faydalı bitkiler.

1567
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.