Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Vücudunuzu Baştan Yaratmanın Yolları

Vücudunuzu Baştan Yaratmanın Yolları

Ne kadar uğraşsanız da dik durmayı beceremiyor ya da sarkık kollarınızı bir türlü sıkılaştıramıyor musunuz? Belli bölgeleri hedef alan kolay egzersizlerle bu sorunlardan kurtulabilirsiniz...

Güncellenme tarihi: 14.08.2015

Sert ve dayanıklı kollar için

35- 40 yaşlarına geldiğinizde siz de vücudunuzun şeklinin bozulduğu hissine kapıldınız mı? Giydiğiniz kıyafetlerle olup biteni örtmeye çalışıyorsunuz ama bu defa da Batman'le akrabası çıkma ihtimaliniz var, durum bu. Peki belli bir yaşta da olsanız, bedeninizi yeniden şekillendirebileceğinizi söylesek? Hem de spor salonunda, dışarıda ya da evde hemen yapabileceğiniz hiç de sır sayılmayan birkaç hareketle.

Şimdi sıkı durun: Plana göre 5'er dakikalık 3 seansta yapacağınız bu egzersizlerle, siz bile kendinize inanamayacaksınız!

Evde
Kolay egzersiz


Kollarınızı belinizin hizasına getirin. Avuçlarınız yere bakacak şekilde dirsekten kırarak karşıya doğru yön verin. Bu arada bacaklarınız, kapalı pozisyonda olmalı. Kollarınızı iki yana doğru açıp kapatın ama bel hizasından kaymasına izin vermeyin. 10 kere tekrar edeceğiniz bu basit egzersizle hem sırtınızın, hem belinizle göğüslerinizin, hem de kıpırdamadığı halde bacaklarınızın bile çalıştığını hissedeceksiniz. Bu egzersizi mutlaka ayakta yapmalısınız.
Spor salonunda

En iyi alet

Kollarınızdaki biceps kaslarını mı şişirmek istiyorsunuz? O zaman sizi, biraz daha meşakkatli bir egzersiz bekliyor: " Arm Curl" makinesinde çalışmanız şart. Kollarınızda ciddi bir değişiklik ve büyüklük istiyorsanız birbirini izleyen 7 ağır hareketi yapmalısınız. Durun tahmin edelim, sizin gözünüz yükseklerde: Daha büyük ve dikkat çekici kaslara sahip olmayı hedefliyorsunuz. O zaman bu makinede hareketi 21 defa tekrar etmeniz gerekecek.

Yardımcı egzersiz: Salonda sizi birden yoracak ya da ağır gelecek aletlerle çalışmak yerine, çok sert olmayan bir bar ya da Gym Stick yardımıyla egzersiz yapmayı tercih etmelisiniz. Böylece Body Pump'taki gibi bir verimi daha kolay alabilirsiniz.

Dışarıda
Kuzey Avrupalı yürüyüşü

Yürüyüş sever misiniz? O halde stilinizde biraz değişiklik yaparak, minik gezintilerinizi vücudunuzu şekillendirmek için değerlendirebilirsiniz. Tıpkı Kuzey Avrupalı insanların yaptığı gibi, bir baston yardımıyla büyük ve uzun adımlar atarak yürüyüş yapmak, eşittir kusursuz büyük kol kasları demek, unutmayın! Bu egzersizi haftada bir yapmanız yeterli.

Güzel bir vücuda kavuşun

Vücudumuz doğal olarak, zorunlu hormonal değişimler sebebiyle bozulmaya ve şekil değiştirmeye meyillidir. Fiziksel aktivitelerin azlığı hatta hiç yapılmaması, yanlış beslenme ve şekere olan bağımlılığımız, bu olumsuzluğu artırıyor. Bunu önlemek için evde yalnızca birkaç dakikanızı alacak hareketlerle çalışmaya başlamanızı öneren koç, ilerleyen haftalarda egzersiz sıklığını ve tekrarını artırarak vücudunuzu yeniden şekillendirebileceğinizi garanti ediyor.Evde
Kolay egzersiz

Sırt üstü yere uzanın, kollarınızı iki yana açın. Sağ bacağınız gergin kalırken, sol bacağınızı bükün. Gevşeyin ve yukarı bakın. Paralel biçimde duran ellerinizi havada el çırpıyor gibi birleştirirken, sırt kısmınızı sola çevirin. Bu arada sağ bacağınızın sabit, sol bacağınızın da bükük olmasına dikkat edin. Sonra, aynı hareketi bu defa, sol bacak gergin, sağ bacak bükükken yapın.

Spor salonunda
Eh iyi alet

Spor salonunda vücudun her yerini aynı anda çalıştıran ve şekle sokmaya yarayan en iyi alet, kuşkusuz "yürüme bandı". Düzenli yapılan yürüyüş, vücut eğriliğini ortalama yüzde 4- 5 arasında azaltıyor ve yağlanmayı önlüyor. Üstelik şimdiye kadar birikmiş ve sizi rahatsız eden yağlardan da, kardiyo makinası sayesinde kurtulmak mümkün.

13180
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.