Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Verdiğiniz kiloları geri almak ya da almamak!

Verdiğiniz kiloları geri almak ya da almamak!

Kilo vermek kadar ideal kilonuza ulaştıktan sonra onu korumak da son derece önemlidir. Bu yüzden sağlıklı beslenmeyi alışkanlık haline getirmelisiniz.

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Kilo verdiniz ancak kilo vermek kadar verdiğiniz kiloları geri almamak, formunuzu korumak da önemlidir. Bu nedenle sağlıklı beslenmeye kilo verdikten sonra da devam etmeniz gerekiyor. Aksi takdirde kısa bir süre sonra hızla kilo aldığınızı göreceksiniz. Bunun önüne geç mek için bazı hatırlatmalar yapalım...

Sabah

Mutlaka kahvaltı edilmeli ancak bu seçim için tercih poğaça ve meyve suyu olmamalıdır. Çünkü böyle bir öğün çok fazla yağ ve şeker içerir. Oysa kepek ekmek ve az yağlı beyaz peynir ile yapılan bir sandviç veya cornflakes, az yağlı süt ve kuru meyve çok daha sağlıklı bir seçim olacaktır.

Ara öğünler

Mutlaka ara öğün alışkanlığı edinin. Ara öğün kan şekerini dengeler, bir sonraki öğüne kadar daha az acıkmayı sağlar. 10.30- 15.30 saatlerinde yenilecek 1 meyve veya 2-3 grissini yanında ayran ya da 1 dilim peynir ve ekmek yemek uygundur.

Öğle yemeği

Akşam yemeğine göre çok daha yoğun olabilir. Öğlen et veya sebze yemeğinin yanında ekmek veya pilav ya da makarna yenmemeli hepsi bir arada tüketilmemelidir. Yoğurt ya da cacık yenilmeli, meyve öğleden sonraya saklanmalıdır. Tatlılara gelince haftada 1 kez sütlü tatlı yenilebilir. Yağlı ve hamurlu tatlılardan uzak durulmalıdır. Yağı az yeşil salata istenildiği kadar yenilebilir.

Akşam

Akşam mönüsü diğer öğünlere göre daha hafif olmalıdır. Et veya sebze yemeğinin yanında salata ve yoğurt ile beraber 1 dilim ekmek veya 1 kase çorba yeterli olacaktır. Yemekten sonra istenirse o günkü yemek çeşitliliğine göre 1 mey veya 1 bardak süt alınabilir.


Makarna şişmanlatır mı? >>>
1208
dahafazlası
YORUMLAR

BENCE REJİM DİYET GÖZÜYLE BAKMAMALISINIZ SADECE ÖLÇÜLÜ OLUN AMA HERŞEY YEYİN KISITLAMA GETİRMEYİN. EN ÇOK NE CANINIZ İSTİYORSA ONLARDAN YEYİN YANİ ÖNCE GÖZÜNÜZÜ DOYURUN.

ZEYNA_2004 19.08.2009 10:17:09

bazıları hayatın her anında rejim yapıolar bazılarıda benim gibi kilo alamamktan şikayetçiler. aslında ne yediğine dikkat etmek çok önemli her önüne geleni yiyip sonrada ben kilo almışım demek çok saçma.

gamzelimbenimm 09.08.2009 20:50:21

yaa madem zayıfladınız.tabiki aynı düzene devam ediceksiniz yani.zayıfladıktan sonra ben zayıfladım deyip yan gelip yatıp sonra yemeye başlarsan herhalikulade alırsın kiloyu.ama ben zayıfladım ama sağlık için yürümeye devam edecem dersen formuda korursun güzelliğine sağlıgınıda :)

zuzu444 09.08.2009 16:13:57

hep dikkat etmek zorundayım çabuk kilo alıyorum kendimi bildim bileli rejimdeyim

gulsahevren77 04.08.2009 13:46:14

Koyu yapraklı sebzelerden pazı eskiden pek matah sayılmazdı. Ama artık çok faydalı olduğu kanıtlanmış. Sarması, zeytinyağlısı, salatası, yoğurtlusu hep çok leziz ve sağlıklı oluyor. yaşlanmadan kaynaklanan göz hasarlarına karşı koruyucu etkisi bile varmış.

carlone 30.04.2009 23:02:41

Günlük olarak en az 2 litre su içmek gerekiyormuş . Evet ama ya bunaltıcı yaz sıcaklarında? Fazla terliyoruz , buda su kaybetmek demek. Kaybettiğimiz suyu geri almamız gerek. Dikkat edelim buna.

carlone 30.04.2009 23:02:00

Önümüze geleni yiyoruz. Ağzımız hiç durmuyor. Sonrada niye kilo alıyoruz deyip, yana yana kendimize uygun diyet arıyoruz. Oysa kilo vermek, daha doğrusu almamak elimizde. Sadece sabır gerek bize. 1-2 günlük değil, uzunca bir süre sabretmeliyiz.

carlone 30.04.2009 23:01:48

Sıcaklardan kavrulduğumuz bu günlerde sıvı tüketimi artırmaya özelliklede su tüketimini artımaya dikkat etmeliyiz, suyun yanı sıra soda, meyve suyu ve karpuz gibi sulu meyvelerde tüketilebilir.

carlone 30.04.2009 23:01:32

12 GÜNDE 9 KİLO VERDİM SEBEBİ AŞKTI AMA ÇOK ÇABUK GERİ ALDIM ÜZGÜNÜMMMM :(

potterr 12.04.2009 20:31:36

bütün gün aç gezip akşamları deli gibi yediğim zamanlarda kilo vermek yerine hep aldığımı farkettim. Ama başka türlü de kendimi yemekten alıkoyamıyorm =(

gülsüm 03.04.2009 11:42:54
DAHA FAZLA YORUM GÖSTER
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.