Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Uyumalı mı, sahura mı kalkmalı?

Uyumalı mı, sahura mı kalkmalı?

Ramazan ayı bu yıl da sıcak ve uzun yaz günlerine denk geliyor. Bu durum ramazanda doğru beslenmenin önemi daha da artırıyor. Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Cemal Aytaç Ak, iftarla sahur arasında dört öğün beslenmek gerektiğine dikkat çekiyor ve mutlaka sahura kalkılması gerektiğine dikkat çekiyor.

Uyumalı mı, sahura mı kalkmalı?
Ramazan ayında mide sorunlarından etkilenmemek ve daha rahat oruç tutmak isteyenler için beslenme büyük önem taşıyor. Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Cemal Aytaç Ak, pek çok insanın gece sahura kalkmadan oruç tutmayı yeğlediğine ancak bu durumun vücut için sakıncalı olduğuna dikkat çekiyor: "Ramazanda zaten uzun olan açlık süresi, gece sahura kalkılmazsa daha da uzar ve halsizlik, tansiyon düşmesi, konsantrasyon bozukluğu, hipoglisemi (şeker düşmesi) gibi bir takım sağlık sorunları görülebilir. Bu nedenle sahura kalkılmalı ve besin seçimi konusunda dikkatli davranılmalı" diyor.

Sıvı alımına dikkat edin

Sahurda çok yağlı, tuzlu ve aşırı tatlı besinlerden kaçınmak gerektiğini aktaran Diyetisyen Ak, "Sıcak havalarda, oruç esnasında aşırı sıvı kaybına bağlı olarak görülebilecek sağlık problemlerini önlemek için sıvı alınması gereklidir. Bu nedenle sahurda su, komposto, hafif tuzlu ayran, meyve suları, açık çay gibi içecekler ağırlıklı olarak tüketilmeli" diye bilgi veriyor.

Sahur sofrasında olması gerekenler: Yumurta, süt, yoğurt, peynir, kurubaklagiller, zeytin, peynir, esmer ekmek, çiğ sebzeler, süt veya yoğurt, meyve veya taze sıkılmış meyve suları, reçel, komposto, kurubaklagil çorbaları, etli veya etsiz sebze yemeği, esmer ekmek.

İftarda nasıl beslenmeli?

Gün boyu oruç tutulduktan sonra iftar sofralarında da dikkatli olmak gerekiyor. Dyt. Cemal Aytaç Ak, iftar yemeğinin yavaş yavaş ve küçük porsiyonlar halinde yenmesi gerektiğini belirterek şunları anlatıyor:

"Metabolizmayı çalıştırmak ve birden yemek yemenin boş midede yol açabileceği sağlık sorunlarını engellemek için, saatler süren açlık sonrasında mideye yüklenmemek gerekir.

Oruç açıldıktan sonra kan şekerini bir anda yükseltmeyecek, sıvı içeren hafif bir öğün tercih edilmeli ve 20-30 dakika dinlenilmelidir. Örnek olarak 1 bardak suyla oruç açıldıktan sonra 1 kase çorba ve birkaç dilim tam tahıllı ekmek tüketildikten sonra 20-30 dakika dinlenerek ana yemeklere geçilmelidir."

İftar sofrasında yenilebilecek ana yemekler:
Izgara veya fırında yağı alınmış et veya derisiz tavuk, hindi, balık, bunun yanında sebze yemeği, ekmek grubundan bulgur pilavı veya bakliyatlar, mutlaka salata. Günde en az 2-3 su bardağı yoğurt, ayran veya süt. Ana yemekten 1-2 saat sonra meyve.

Ramazan ayında şişmanlamak istemeyenler tatlılardan kaçınması gerektiğini aktaran Diyetisyen Ak, "Tatlı tüketilecekse az olmak şartıyla güllaç, sütlaç gibi sütlü tatlılar tercih edilmelidir" diyor.
1094
dahafazlası
YORUMLAR

ldipföpmövfpoömotmvponvp ovmfc pçşofmf lksdlomdfpojx dxonbsxkı snıjsnkı ndxkjn dxkjşldxpn dı df

j 10.08.2011 10:57:45

Hurma ile açtığımızda ağzımızda şeker emilimi hızla kana karışacaktır. Önerildiği gibi su ve hafif çorba ile oruç açıldıktan sonra, akşam namazının kılınma süreci sindirim sistemimizin işleyişini kolaylaştıracak gibi görünüyor. Allah kolaylık ve güzellik versin inşaallah. Bir ecnebi doktor müslümanların iftarda aç karına yemeklere saldırdığını görünce eyvah bunlar mide fesadından giderler demiş, sonra da terafih namazını kılarlarken görünce de şimdi bişey olmaz diyerek gülümsemiş. Sahurda üç gün aç kalacakmış gibi, iftarda da üç gün aç kalmış gibi yemeyelim ne olur.

tibbiarsiv 31.07.2011 06:42:55
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.