Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Unutmayın! Şişmanlık Öldürür

Unutmayın! Şişmanlık Öldürür

Günümüz insanının sağlık sorunları arasında başı çeken hastalıklardan biri ve en 'göze batanı' şüphesiz ki tıbbi adı obezite olan şişmanlık. Şişmanlık üzerine yapılan araştırmalar gösteriyor ki; Türkiye'de kadın nüfusunun üçte biri, erkek nüfusunun da yaklaşık beşte biri şişmanlardan oluşuyor.

Uzmanlar, şişmanlığın ciddi ve kronik bir hastalık olduğunu, mutlaka tedavi edilmesi gerektiğini belirtirken, ömrü kısaltan şişmanlığın yol açtığı sağlık sorunları şöyle sıralanıyor:

"Tansiyonu yükseltir, hareket etme yeteneğini azaltır, safra taşı, şeker hastalığı, varis, mide fıtığı, kabızlık, yaraların geç iyileşmesine neden olur. Kadınlarda düzensiz ve sancılı adet görmeye yol açar. Göğüs ve rahim kanseri riskini çoğaltır."

Neler mi yapmalı?
Diyet yapmaktansa düzenli ve sağlıklı yemek yeme alışkanlığı edinin.
• Arada atıştırmalara, karnınız acıkmadan yemeye, hızlı yemeye son verin.
• Üç öğün düzenli yemeye alışın, daha az kırmızı et, daha fazla tavuk ve beyaz et tüketin.
• Fiziksel aktiviteleri artırın.
• Yemeklerdeki yağ miktarını azaltın, bol miktarda sebze ve meyve tüketin.
• Günde 6 - 8 bardak su için.
• Öğünlere sıcak ve kremasız bir çorbayla başlayın.
• Aç karnına alışverişe çıkmayın.
• İşlenmiş veya hazır gıdalardan uzak durun.
• Etin üzerinde görülen bütün yağları temizleyin, kullanmak zorundaysanız, bütün yemeklerde sadece sıvı yağ kullanın.
• Pişirme yöntemi olarak ızgara, fırın ya da haşlamayı tercih edin.
• Sos veya krema yerine patates püresi kullanın.
• Asla yemek yerken televizyon izlemeyin.
• Yemeği yemek masasında ve tabağınızda yeme alışkanlığı edin.
• Yüksek kalori içerdiği için alkolden kaçının.
714
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.