Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Tatsız tuzsuz olmayan bu diyet yemeklerine bayılacaksınız!

Tatsız tuzsuz olmayan bu diyet yemeklerine bayılacaksınız!

Diyet yapmanın en zor kısmı tatsız, tuzsuz yemeklere katlanmaktır. Özgür Şef'in verdiği lezzet dolu tarifler sayesinde ne diyetiniz bozulacak ne ağzınızın tadı...

Tatsız tuzsuz olmayan bu diyet yemeklerine bayılacaksınız!
Kim demiş diyet yemekleri lezzetsiz olur diye! Hmm! Ben mi demişim? Aslında evet, diyet yemekleri yaparken lezzet verici birçok maddeyi kullanamıyoruz, bu yüzden de yemekler çok lezzetli olmuyor. Ama "Ben azmettim bu yaz kilo vereceğim. Ne var ki ben lezzetsiz yemek yiyemem" diyorsanız, o zaman ne yapıyoruz, diyet lezzetler yaratıyoruz!

Hazırsanız başlayalım!
Aslında diyet yemeği yapmak kolay. Tuz koymayın, beyaz undan kaçının, yağı azaltın, işte size diyet yemeği! Böylece hemen her yemek, diyet yemeğine dönüşebilir. Peki ya tatlılar? Diyet yaparken yaşadığımız o tatlı krizleri... Merak etmeyin, yaslanın arkanıza.

Hazmı kolaylaştıran sihirli formül
Elbette doktorculuk oynayacak değilim. Ama değerli doktorlarımızın bize öğrettiği bilgileri sizlere aktarmak istiyorum. Eğer diyet yaparken kabızlık sorunu çekiyorsanız, akşamdan 2 adet kuru incir ve 3 adet kuru kayısıyı 1 bardak suya koyun. Sabah bu suyu içer, meyveleri de yerseniz, sorununuz geçecektir. Fakat her gün kedi ciğer yemez. Bugün bu formüle daha sanatsal bir hava katacağız!

DİYET CHEESE CAKE

Malzemeler:
2 litre light süt, 1 adet limon, 1 adet portakal, 3 kaşık pekmez, 3 yumurta, 1 avuç müsli, 2 kaşık esmer un

Yapılışı: Önce peynirimizi yapalım. Sütü kaynatıyoruz ve soğumaya alıyoruz. Beş dakika sonra içine limonu sıkıp beklemeye devam ediyoruz. Limonu atmayın kabuğu lazım. Kesilmiş sütümüzü bir tülbentten geçiriyoruz ve elde ettiğimiz peyniri yaklaşık iki saat dinlendiriyoruz. Labne peyniri de kullanabilirsiniz. Peyniri robottan geçirip krema kıvamına getiriyoruz.

- 3 yumurtanın sarısını ve beyazını ayırıyoruz. Yumurtanın sarısına pekmezi ilave edip mikser ile çırpıyoruz (pekmez miktarını siz ayarlayın ister biraz daha koyun ister bu kadar bırakın). Pekmez yerine bal ya da esmer şeker de kullanabilirsiniz. 2 kaşık esmer unu da ilave edin (isterseniz un ilave etmeyebilirsiniz).

- Pekmez ve yumurta sarısı tamamen birbirine karıştıktan sonra peynirimizi ilave edip çırpmaya devam ediyoruz.

- Yumurta akını bembeyaz olana kadar mikserle çırpıyoruz.

Dikkat! Bu adım önemli: Şimdi yumurta beyazını daha önceden hazırladığımız yumurta sarısına yediriyoruz. Fakat çok karıştırmayın ve sadece tahta kaşık kullanın. En fazla 10 ya da 15 hamlede karışma işlemi bitsin.

- Pişirme çemberinin içine bir avuç müsliyi dökün. Aslında borcam bile olur ama siz daha havalı olsun derseniz bir pasta çemberi alın. Üzerine de önceden hazırladığımız harcı dökün.

- Önceden 150 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Ara sıra çevirin ki eşit kızarsın. Fırından çıkardıktan sonra üzeri biraz çökecektir. İşte bu çöken bölümü diyet reçel, şekersiz kuşburnu marmeladı ya da kendi yapacağınız bir sosla kaplayabilirsiniz.

7181
YORUMLAR

ben 20 yaşındayım yemek şefiyim yemek yapmayı çok severim istanbul doğumluyum ayrıca yemek programlarına katılmak isterim bu konuda sizden yardım almak isterim

tuğçe şahin 18.05.2011 15:09:46
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.