Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Tartılma hastalığınız mı var?

Tartılma hastalığınız mı var?

Uyanır uyanmaz, su içtikten sonra, her yemekten sonra tartıya koşup tartılıyor musunuz? Aman dikkat... Kiloyu bu kadar titizlikle takip ederken ipin ucunu kaçırmayın. Tartılmayı takıntı haline getirmeyin. Hayatı kendinize zehir etmeyin.

Ağırlık gün içerisinde çok değişir. Bütün gün tüketilen sıvı ve yemek miktarına, ödeme, idrar ve gaita durumuna göre bile değişir. Sürekli tartıya çıkmanın morali bozmak dışında bir yararı yok!

Diyet her zaman kilo kaybı demek değil. Tartıda aynı kiloyu görmek, incelmediniz anlamına gelmez. Belki de yağ erirken, kasınız artıyor. Tartı da kas kitle artışını, kilo artmış gibi gösterebiliyor.

Bundan da kötüsü, "Diyet yapıyorum ama kilo veremiyorum" psikolojine girip pes etmek. Bir de tartıların zaman geçtikçe kalibrasyonu bozulabiliyor. Farklı tartılarda ağırlıklar, farklı çıkabiliyor.

Tartılırken:

• Sabah aç karnına tartılmayı tercih edin.

• Aynı saatlerde tartılın.

• Hafif kıyafetlerle veya çıplak tartıya çıkın.

• Aynı tartıda tartılmaya özen gösterin.

• Evde kullandığınız tartıların belli aralıklarla kalibrasyonlarını yaptırın.

• Menstürasyon, seyahat, kabızlık, ishal veya egzersiz sonrası tartımlar doğru değildir unutmayın.

• Haftada 1 veya en fazla 2 gün sadece sabah aç karnına tartılmak yeterli.
1568
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.