Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Su jimnastiğiyle sımsıkı!

Su jimnastiğiyle sımsıkı!

Sıcak havalarda spor yapmak artık hiç dert değil! Yazın en serinletici egzersiziyle, istediğiniz formu yakalayabilirsiniz.

Güncellenme tarihi: 02.05.2014
Havalar iyiden iyiye ısındı. Bu sıcaklarda bırakın spor yapmayı, insanın canı yürümek bile istemiyor. Herhalde bu zamanlarda hepimizin kurduğu en büyük hayal, plajda güneşlenmek ve denizin tadını çıkarmak. Fakat güzelliğimizi korumamız, en önemlisiyse yaz aylarında daha bir ön plana çıkan selülitlerden kurtulmamız için spor şart. İşte size tatil keyfinizi yarıda kesmeyecek bir formül: Su jimnastiği. Suyun yüzyıllardır bilinen mucizevi gücüyle hem kusursuz vücut hatlarına kavuşacak hem kan dolaşımınızı hızlandıracak hemde bunaltıcı sıcaklarda sürekli terlemekten kurtulacaksınız.

Suda yürümek bacakları güzelleştirir

Tüm dünyanın bildiği en iyi bacakları güzelleştirme yöntemi suda yürümektir. Hem de mutlaka denizde ya da kocaman bir havuzda olmanız şart değil. Küvetinizde ya da çocuk havuzunuzda bile bu hareketi kolayca yapabilirsiniz. Serin suda yürüdükçe kısa zamanda bacak kaslarınız güçlenecek.

Uygulaması: Öncelikle karada hızlı adımlarla bir yürüyüş yapın. Akabinde dizlerinize kadar gelen suyun içine girin. Her adımda ayağınızı sudan tam şekilde çıkararak yürümeye başlayın. Kollarınızı da bu ritme uyumlu hareket ettirin. Bu şekilde yaklaşık 5 dakika boyunca yavaş yavaş yürüdükten sonra yürüyüşlerinizi hızlandırın. Yalnız hızlı yürürken ayaklarınızı sudan çıkarmayın ve küçük adımlar atın. Hızlı adımlarla yaklaşık 5 dakika boyunca yürüyün. Bacaklarınız zaman içinde çok daha güzel görünecek.

Meditasyonla ruhunuzu arındırın

Tatile genellikle stresten kurtulmak için çıkarız. Fakat stres, tatilde bile bazen yakamızı bırakmaz. Tatilde bile stresli olduğunuz zamanlarda, bir Çin meditasyon yöntemi olan Kigong yaparak stresi bertaraf edebilirsiniz. Hatta bizim önerimiz, Kigong'u sabah saatlerinde yapmanız. Böylece gün boyunca gerginliği ve stresi önlemiş olursunuz.

1. Göğsünüzün hizasına kadar gelen suda, bacaklarınızı omuz hizasında iki yana doğru açın ve dizlerinizi hafifçe kırın. Poponuzu mümkün olduğunca dışarıya doğru uzatmaya çalışın. Şimdi omuzlarınızı ve yüz hatlarınızı gevşetin. Gözlerinizi kapatın ve burnunuzdan derin derin nefes alıp verin.

2. Kollarınızı iki yana doğru açın. Avuç içleriniz gökyüzüne doğru bakar şekilde, iki elinizi başınızın üzerinde birleştirin. Bu sırada ayak uçlarınızın üzerinde durun. Burnunuzdan derin ve uzun nefesler alıp vermeye çalışın. Sonra hareketinizi hiç bozmadan, ellerinizi göğüs hizanıza getirin ve 3 kez burnunuzdan nefes alıp ağzınızdan verin. Etkiyi artırmak için en baştaki pozisyonunuza geri dönerek hareketi yapmaya yeniden başlayın.
3020
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.