Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Stres avcılarını avlama zamanı, görev başına!

Stres avcılarını avlama zamanı, görev başına!

Son hız yaşadığımız hayatlarımız, bizi stresin kölesi haline getiriyor. Sadece ruhumuzu değil bütün vücudumuzu değil bütün vücudumuzu etkileyen stres hakkında bilmek istediğiniz her şey ve onu boyunduruk altına almanın yolları...

Stresten yakınıyoruz, bu baş döndürücü temponun içinde strese ne kadar bağımlı hale geldiğimizin farkında bile değiliz. Tatile çıktığınız zaman, içinizi kaplayan o boşluk duygusu, o tamamen size ait olan saatleri nasıl geçireceğinizin endişesi, sizin de bir stres müptelası olduğunuzu gösteriyor.

Stresin sadece psikolojik bir şey olduğunu düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Doktor doktor dolaşıp bir türlü deva bulamadığınız birçok rahatsızlığınızın altında stres yatıyor olabilir.

Ama stresi avlamanın yolları da var. İşte herkesin hemen yapabileceği birtakım kolaylıklar:

- Kafanızda ulaşılacak bir nokta belirlemedne yürüyüşe çıkın.

- Küvetinizi ılık suyla doldurun, suya yasemin kokulu banyo köpüğü atıp içine girin.

- Nefes alın. Oturun ve uzanın. Dilinizin ucunu üst, ön dişlerinizin arkasına dayayın. Ağzınızdan nefes verin. Ağzınızı kapayıp, dörde kadar sayarak burnunuzdan derin bir nefes alın. Yediye kadar sayarak nefesinizi tutun. Ve sekize kadar sayarak, nefesinizi verin. Bunu dört defa tekrarlayın.

- Evinizde bir hayvan besleyin. Zaten bir kediniz
ya da köpeğiniz varsa, onu sık sık sevin. Sadece bir hayvanı okşayarak tansiyonunuzu düşürebilirsiniz.

- Stres hormonlarının devamlı salgılanması bağışıklık sisteminize zarar verir. Yani enfeksiyonlara yakalanmanız kolaylaşır ve yakalandığınızda da iyileşmeniz daha uzun zaman alır. Arkadaşlarınızla şakalaşın, komik bir film izleyin, ne yaparsanız yapın ama kahkaha atın.

- Kendinizi hiç sebepsiz arkadaşlarınıza bağırırken buluyorsanız, nedeni strestir. İş yerinizde, masanızın üstünü sevdiklerinizin fotoğraflarıyla süsleyerek, bulunduğunuz ortamı kişiselleştirmeniz, iş hayatının karmaşı içinde sığınabileceğiniz bir güven hissi yaratacaktır.

- "Hiç zamanım yok" yerine "bunu yapmamayı tercih ediyorum" demek kendinizi daha kontrollü hissetmenizi sağlayacaktır.

- Limitlerinizi iyi bilin. Mesela öğleden sonra saat üçten sonra üzerinize yeni bir iş almayın. Onun yerine elinizdeki işi bitirin.
787
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.